Aniversari

'El Periódico de Aragón' commemora els seus 30 anys d'intensa història amb una exposició a Saragossa

aragon

aragon

2
Es llegeix en minuts

El Periódico de Aragón va néixer l’octubre del 1990 per ser un nou altaveu en un ecosistema mediàtic en el qual hi havia tres diaris generalistes impresos amb caràcter autonòmic. El seu objectiu va ser explicar les coses d’una altra manera. Tres dècades després, continua comptant, i molt, fidel al lema amb què va omplir les tanques publicitàries de Saragossa per anunciar la seva arribada: «Aragó compta molt».

Per celebrar el seu trentè aniversari i mostrar als aragonesos tot el que la capçalera del grup Prensa Ibérica ha viscut durant aquest temps, va presentar ahir a la Gran Via de Saragossa l’exposició 30è aniversari d’El Periódico de Aragón, que fins al 5 de novembre explica no només el que ha passat en aquests trenta anys a l’Aragó i al món, sinó la història del mateix diari i de la seva gent.

És una exposició sobre l’univers que envolta el diari, un repàs dels professionals que el construeixen cada dia, la seva evolució, la seva transformació digital. Els plafons recullen l’evolució de les seccions, les firmes d’opinió col·laboradores i tan imprescindibles per construir una visió plural, crítica i constructiva de la realitat. I també fa un repàs per les figures rellevants que ens han deixat en tot aquest temps i les celebracions en les quals sempre ha estat present la capçalera, com la festivitat de Sant Valeri –amb el seu grandiós tortell–, l’Expo 2008 i moltes altres festes populars.

En aquests 20 plafons prioritza l’impacte visual, i poden llegir-se de manera independent. La seva estètica és diferent, atrevida però molt informativa: just els valors que ha defensat com a mitjà de comunicació aquest diari.

A la inauguració de la mostra de carrer van assistir-hi el gerent del diari, Jesús Javier Prado; el director d’El Periódico de Aragón, Nicolás Espada; la subdirectora, Dalia Moliné; la directora de publicitat, Cristina Sánchez, i la cap de màrqueting i promocions, Marta Cagigas, a més d’altres responsables del diari. Però, a més, van comptar amb la companyia de l’alcalde de Saragossa, Jorge Azcón; el president de la Diputació de Saragossa, Juan Antonio Sánchez Quero; el president de Cambra de Saragossa, Manuel Teruel, i Ignacio Navarro, subdirector general de Banc Sabadell.

Envoltat de tots els patrocinadors, Nicolás Espada va anunciar que l’exposició és «una mirada a nosaltres per dins, com és el diari, com ho fem, la seva història o les notícies positives i negatives que hem explicat», i va dir que «es pretén explicar com ens hem acostat a aquesta societat que ens ha estimat, ens continua estimat i continuem comptant molt per a ella».

Jorge Azcón va recordar que El Periódico de Aragón «és un dels mitjans més importants d’Aragó, un diari lliure», i va confessar llegir-ho diàriament i haver rebut tant crítiques com afalacs. «El problema no és que hi hagi una premsa que et critiqui, el problema és que no hi hagi una premsa que critiqui els polítics, perquè és una de les grans virtuts de la democràcia», va sentenciar l’alcalde.

Notícies relacionades

Sánchez Quero va incidir en el valor de les cròniques comarcals que aquest diari publica des de fa 20 anys. «‘El Periódico’ s’ha acostat al món local i ens han donat informació puntual sobre els esdeveniments que estaven passant en cadascun dels municipis».

Manuel Teruel va reconèixer que és «una eina molt important de difusió i que aquest aniversari significa una consolidació». Terol va coincidir amb Ignacio Navarro a valorar aquest diari com un mitjà «referent en la comunitat».