setge al coronavirus

Suïssa adquireix a Moderna 4,5 milions de dosis de la futura vacuna per la Covid

La compra, per a la qual s'havia assignat un pressupost de 270 milions d'euros, converteix el país helvètic en un dels primers països a adquirir antídots contra el patogen

BRA01. SÃO PAULO (BRASIL), 21/07/2020.- Fotografía cedida por el Gobierno de Sao Paulo que muestra la aplicación de una vacuna contra el nuevo coronavirus desarrollada por el laboratorio chino Sinovac, este lunes en una Clínica de Sao Paulo (Brasil). Las primeras dosis de la vacuna contra el nuevo coronavirus desarrollada por el laboratorio chino Sinovac empezaron a ser aplicadas este lunes a un grupo de voluntarios, todos ellos profesionales de la salud del Hospital de las Clínicas de Sao Paulo. EFE/ Cortesía Gobierno de Sao Paulo/SOLO USO EDITORIAL/NO VENTAS/NO ARCHIVO

BRA01. SÃO PAULO (BRASIL), 21/07/2020.- Fotografía cedida por el Gobierno de Sao Paulo que muestra la aplicación de una vacuna contra el nuevo coronavirus desarrollada por el laboratorio chino Sinovac, este lunes en una Clínica de Sao Paulo (Brasil). Las primeras dosis de la vacuna contra el nuevo coronavirus desarrollada por el laboratorio chino Sinovac empezaron a ser aplicadas este lunes a un grupo de voluntarios, todos ellos profesionales de la salud del Hospital de las Clínicas de Sao Paulo. EFE/ Cortesía Gobierno de Sao Paulo/SOLO USO EDITORIAL/NO VENTAS/NO ARCHIVO / -- (EFE)

1
Es llegeix en minuts
Efe

El Govern suís va anunciar aquest divendres l’adquisició de 4,5 milions de dosis de la futura vacuna contra Covid-19 a la firma nord-americana Moderna, una de les sis candidates que es troba en la tercera i última fase de proves en éssers humans.

Notícies relacionades

La compra, per a la qual s’havia assignat un pressupost de 300 milions de francs o 270 milions d’euros (tot i que no es va aclarir si es van fer servir en la seva totalitat) converteix Suïssa en un dels primers països a adquirir vacunes contra la Covid-19, tot i que l’acord està condicionat al fet que les proves de Moderna tinguin èxit.

L’Oficina Federal de Salut Pública va informar que part d’aquestes dosis seran fabricades per l’empresa suïssa Lonza, i va aclarir que també està en converses amb altres laboratoris del món que desenvolupen una possible vacuna davant l’actual pandèmia.