curs escolar

Científics alemanys recomanen mascaretes a les escoles

Aconsellen crear petits grups permanents per reduir els contactes entre els alumnes

Demanen que es deixi entrar aire fresc amb freqüència a les aules i un sistema per realitzar tests estratègics de coronavirus

zentauroepp54342776 students are brought to school by their parents in rostock  200803122214

zentauroepp54342776 students are brought to school by their parents in rostock 200803122214 / Bernd W stneck

1
Es llegeix en minuts
Efe

L’Acadèmia de les Ciències Alemanya, coneguda com la Leopoldina, ha recomanat l’ús de mascaretes a les escoles a partir del cinquè curs, fins i tot durant les classes, quan el manteniment de les distàncies no sigui possible.

A més, en un comunicat publicat aquest dimecres, la Leopoldina aconsella crear petits grups permanents per reduir els contactes entre els alumnes.

El tancament total d’escoles i escoles bressol és una cosa que, segons la Leopoldina, ha de ser evitada en la mesura possible.

Per fer possible la vida escolar la Leopoldina insisteix en la necessitat de respectar les normes de distanciament físic així com les regles d’higiene.

A més recomana deixar entrar aire fresc amb freqüència a les aules i un sistema per realitzar tests estratègics de coronavirus.

D’altra banda, l’Acadèmia demana una millor coordinació entre l’ensenyament presencial i l’ensenyament a distància.

L’educació a Alemanya és potestat dels estats federats, per tant, la decisió sobre imposar l’ús de mascaretes correspon als governs regionals.

Alguns estats federats ja han establert l’obligació d’utilitzar mascaretes a l’escola però no a les aules.

A l’informe de la Leopoldina hi han treballat 24 catedràtics, entre els quals, el director del Departament de Virologia de l’Hospital Universitari de La Charité, Christian Drosten, i el director de l’Institut Robert Koch, Lothar Wieler.

Notícies relacionades

Segons una investigació de l’institut IFO d’estudis econòmics, durant el tancament de les escoles els estudiants van dedicar un 50 per cent menys de temps a les activitats escolars que en situacions normals.

En temps normals els alumnes alemanys dediquen una mitjana de 7,4 hores diàries a activitats escolars com fer deures, atendre a classes o estudiar. En els mesos del tancament d’escoles la mitjana es va reduir a 3,6 hores.