NOVES FORMES DE MOBILITAT URBANA

Terrassa preveu multes de 100 euros per anar dues persones en un patinet elèctric

El municipi espera tenir regulat l'ús d'aquest vehicle a partir de març

Sabadell també prepara la seva nova normativa, tot i que tardarà mig any a veure la llum

zentauroepp52281061 13 02 20   terrassa   patinetes   por la calle major   un se200215185004

zentauroepp52281061 13 02 20 terrassa patinetes por la calle major un se200215185004

3
Es llegeix en minuts
Xavi Oliva

Circular per la vorera amb patinet elèctric o anar més de dues persones a sobre serà una infracció a Terrassa a partir del mes de març, quan el govern municipal espera aprovar la nova Ordenança Municipal Reguladora de la Circulació de Persones i Vehicles que establirà la normativa del patinet elèctric i altres Vehicles de Mobilitat Personal.

La DGT també vol deixar clara aquesta prohibició al seu futur reglament, perquè si bé actualment ja no és correcte aquell dos en un, la falta d’un reglament més clar fa que molts municipis facin els ulls grossos.

L’alcalde egarenc, Jordi Ballart, va publicar fa uns dies una imatge a Twitter amb alguns aspectes que es tenen en compte en la instrucció que la DGT va fer pública el 4 de desembre passat, i que previsiblement també s’aplicaran en l’ordenança que prepara el govern municipal. «Comparteixo una imatge amb informació per tenir en compte», assegurava Ballart.

Algunes de les mesures que es veien a la imatge eren la prohibició de circular per voreres i zones per als vianants, que no se superin els 25 km/h,o que no s’estableix una edat mínima ni la necessitat d’un carnet o assegurança. Però al gràfic també es visualitzaven les possibles sancions per infraccions.

Els conductors de patinets elèctrics se sotmetran a proves d’alcoholèmia i drogues, com els altres

Per exemple, si se circula amb auriculars, el conductor o conductora s’enfrontaria a una multa de 200 euros; si hi hagués més de dos ocupants, a una de 100. També s’estableix l’obligatorietat de sotmetre’s a proves d’alcoholèmia i drogues, amb les mateixes sancions que la resta de conductors, així com la necessitat de peces reflectores o enllumenat per a la conducció nocturna.

 Fa tres anys que Terrassa treballa en la nova Ordenança Municipal Reguladora de la Circulació de Persones i Vehicles, que substituirà la de l’any 1996. L’arribada dels patinets elèctrics, que com en totes les ciutats s’ha estès com la pólvora, serà una de les novetats. La nova ordenança passarà ara per la Comisisó de Territori i Sostenibilitat i, previsiblement, se sotmetrà al ple de març.

El cas sabadellenc

També en el Vallès Occidental, Sabadell prepara la seva pròpia normativa. A diferència de l’egarenca, aquesta tardarà almenys sis mesos a veure la llum, segons informa Jesús Rodríguez, tercer tinent d’alcaldessa i responsable de l’àmbit de Cohesió Territorial, Desenvolupament Urbà, Seguretat i Civisme. L’ajuntament ha presentat l’esborrany i l’està sotmetent a audiència pública. Si tot va segons el previst, l’ordenança s’aprovarà durant aquest estiu.

A diferència de l’egarenca, l’Ordenança Municipal de Circulació de Persones i Vehicles actual de Sabadell data de l’any 2010. Malgrat això, l’ajuntament considera que cal adaptar-la a les noves realitats, i una d’aquestes ha sigut la incursió del patinet elèctric. «La societat avança ràpidament», comenta Rodríguez.

L’ordenança de Sabadell tindrà en compte casos exitosos d’altres ciutats europees

En l’ordenança de Sabadell també es tindran en compte les recomanacions de la DGT i, a més, s’estudiaran els casos d’altres ciutats europees que hagin tingut èxit.

La normativa estatal encara en espera

Notícies relacionades

La DGT, després de la petició d’alguns ajuntaments, va publicar el 4 de desembre passat una instrucció sobre aclariments tècnics i criteris per a la formulació de denúncies de vehicles lleugers propulsats per motors elèctrics.

«És una pauta general. La instrucció serveix per unificar criteris però després cada municipi té competència per decidir», expliquen fonts de l’organisme. Actualment no hi ha una data concreta per a la modificació del Reglament General de Vehicles. La tramitació va començar la passada legislatura, però l’assumpte va quedar paralitzat per la convocatòria d’eleccions.