DIGITALITZACIÓ A LES AULES

La Generalitat redobla l'aposta per l'ús educatiu de la tecnologia

El Pla d'Educació Digital de Catalunya va dirigit a 795.617 alumnes, 102.632 docents i 3.249 centres educatius

L'objectiu és aconseguir que l'alumnat sigui digitalment competent a l'acabar l'ensenyament obligatori, augmentar el nombre de professorat amb competència digital i teixir una xarxa de centres digitalment competents.

zentauroepp45689893 barcelona 30 10 2018 la conselleria d ensenyament activara u191209160506

zentauroepp45689893 barcelona 30 10 2018 la conselleria d ensenyament activara u191209160506 / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts
Laura Toledano Arenas

El Departament d’Educació ha presentat aquest dilluns el Pla d’Educació Digital de Catalunya, un projecte que preveu implantar-se entre el 2020 i el 2025 i que té per objectiu situar Catalunya com a pionera en l’ús educatiu de la tecnologia i millorar les competències tant dels alumnes com del professorat. La iniciativa es posarà en marxa en ple debat sobre l’ús o no del mòbil a l’aula, en el qual la Conselleria s’ha decantat a favor d’incorporar-lo i ensenyar a fer-lo servir en lloc de prohibir-lo, com sí que s’ha fet en països com França.

Segons la Comissió Europea, almenys el 44% dels europeus no compleixen amb els coneixements digitals més bàsics, cosa que deriva en un gran problema perquè nou de cada 10 professions demanen aquests coneixements tecnològics. Aquestes persones que no controlen els dispositius digitals no poden accedir als esmentats llocs de treball perquè mai van obtenir cap tipus de formació, per la qual cosa el pla que impulsa Educació vol posar fre a aquesta situació assegurant-se que els alumnes de Catalunya que acabin l’ESO siguin digitalment competents i puguin espavilar-se amb les noves tecnologies. Els beneficiaris seran 795.617 alumnes, 102.632 docents i 3.249 centres educatius.

Notícies relacionades

S’oferirà formació a docents perquè puguin ensenyar als seus alumnes, mentre que aquests podran utilitzar dispositius tecnològics com a eina d’aprenentatge alhora que descobriran el seu funcionament i, també, els seus perills. 

Per a l’elaboració del pla, el departament ha comptat amb la implicació del professorat dels centres, de la comunitat educativa, dels municipis i de les universitats perquè, a través d’accions conjuntes i projectes que impulsaran nous models de col·laboració, les competències digitals aconsegueixin expandir-se entre els ciutadans. Però l’objectiu del pla va més enllà d’assegurar i fomentar l’aprenentatge tecnològic dels catalans, ja que segons l’Unicef, la Unesco i l’OCDE, la tecnologia és necessària per construir una societat més equitativa i inclusiva. En aquesta línia, la Comissió Europea col·labora amb els països integrants de la UE per reforçar les competències clau de la seva ciutadania, és a dir, aquells coneixements, aptituds i actituds que ajudaran els estudiants a la seva realització personal i, més endavant, a trobar feina i participar en la societat.