Estudi

Set de cada 10 conductors no saben canviar una roda

El 60% dels automobilistes no saben reaccionar davant de situacions imprevistes a la carretera

undefined49281101 barcelona 31 07 2019 sociedad  operaci n salida trafico mas 191002201638

undefined49281101 barcelona 31 07 2019 sociedad operaci n salida trafico mas 191002201638 / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

El 70% dels conductors no miren la pressió dels pneumàtics de manera habitual, a més de no saber canviar les rodes i desconeixen si porten roda de recanvi o equip de reparació. A més, el 60% dels conductors no sap reaccionar davant de situacions imprevistes a la conducció, mentre que el 90% mai ha llegit el manual del seu cotxe, segons un estudi de l’Associació Professional d’Empreses Formadores en Seguretat Viària (Formaster).

Les raons que al·ludeixen els conductors és que mai s’hi han vist involucrats i, per extensió, tampoc s’han plantejat quina seria la forma correcta d’actuació.

A causa d’aquest desconeixement, Formaster destaca la «gran utilitat» de repassar continguts i coneixements relacionats amb la seguretat viària que semblen haver oblidat i que, finalment, podrien repercutir en el descens de les dades de sinistralitat viària.

L’associació assenyala que algunes de les situacions més comunes en les quals els conductors no saben respondre són, per exemple, on parar davant d’una avaria o com solucionar problemes amb els pneumàtics.

Formaster afirma que, tot i que els conductors coneixen que han de posar els triangles de perill, no saben fer-ho; i recorda que un «alt percentatge» d’atropellaments a la carretera es produeixen per sortir incorrectament del vehicle a causa d’una avaria, o per ser després d’una emergència a la calçada.

Sense cadenes ni fundes

Així mateix, el 70% dels conductors no miren la pressió dels pneumàtics de manera habitual, a més de no saber canviar les rodes i desconèixer si porten roda de recanvi o equip de reparació. D’altra banda, el 85% dels conductors va sense cadenes o fundes per a les rodes de neu durant els seus trasllats a l’hivern.

Un altre punt que assenyala Formaster és la incògnita de quan s’han d’encendre els llums d’encreuament o de curt abast o els llums de boira. El conductor no recorda quan encendre els llums d’encreuament en condicions atmosfèriques com pluja intensa o davant de bancs de boira, fum o pols. També desconeixen que els llums de boira posteriors són obligatoris quan la pluja, la boira, neu o el fum és intens o espès.

Notícies relacionades

Reaccionar davant d’un obstacle a la carretera és una altra de les assignatures pendents per als conductors, ja que mai s’ha de donar un «cop de volant» en cas de l’aparició d’un objecte o animal en la via, ja que provocaria la sortida del vehicle de la carretera i les conseqüències podrien ser molt més greus.

Quan és un animal el que es creua a la via i és impossible no atropellar-lo s’ha de reduir al màxim la velocitat frenant i que el xoc es faci pel centre del vehicle per minimitzar els danys del cop.

Temes:

Trànsit