La nova mobilitat

França inclou els patinets elèctrics en el codi de trànsit

Limita la seva velocitat a 25 quilòmetres per hora i prohibeix el seu ús en voreres

zentauroepp47598556 lime s electric scooters of us transportation company lime a191025110748

zentauroepp47598556 lime s electric scooters of us transportation company lime a191025110748 / KENZO TRIBOUILLARD

1
Es llegeix en minuts
Efe

Els patinets i dispositius elèctrics de mobilitat personal formen des d’aquest divendres part del codi de circulació a França, que ha limitat la seva velocitat a 25 quilòmetres per hora i ha prohibit el seu ús en voreres.

El decret, publicat aquest divendres alButlletí Oficial, defineix la utilització d’aquests dispositius que s’han colat en el dia a dia de les grans ciutats a França durant l’últim any i mig, provocant en ocasions accidents, alguns d’aquests mortals.

A partir d’aquest dissabte, totes aquestes màquines hauran de circular als carrils bici i pistes verdes, sota risc de multes de 135 euros en cas d’utilitzar la vorera.

Quan no sigui possible, podran accedir a carreteres on la velocitat és limitada a 50 quilòmetres per hora, però sempre en el sentit de la circulació i portant casc i armilla reflectora.

El text, que entra en vigor aquest dissabte 26 d’octubre mentre que les parts més tècniques s’aplicaran a partir de l’1 de juliol del 2020, concep multes de fins a 1.500 euros i 3.000 euros en cas de reincidència als usuaris que condueixin amb aparells preparats per superar els 25 quilòmetres l’hora.

Per a majors de 12 anys

Els dispositius hauran de portar a més un sistema de frens, d’advertència sonora i llums de posició en la part posterior i davantera.

El seu ús queda limitat alsmajors de 12 anys i només el conductor del patinet podrà muntar-hi, en cas contrari, la multa serà de 35 euros.

El decret limita a més casos extrems però que es veuen sovint en les grans aglomeracions com agafar-se a un vehicle per ser remolcat o utilitzar auriculars durant la conducció.

Notícies relacionades

Regula a més l’ús d’armilles reflectores en condicions de baixa lluminositat.

Ciutats com ParísParís, on s’estima que el nombre de patinets elèctrics ascendeix a 15.000, han sigut més dures en l’aplicació de regles municipals: la capital va aplicar aquest estiu una limitació de velocitat de 20 quilòmetres l’hora i va prohibir a més el seu aparcament en voreres.