ESTUDI UNIVERSITARI

El 60% dels nens juguen a Fortnite per sota de l'edat recomanada

Un estudi alerta que el videojoc incita de manera "constant a consumir i comprar"

43312779 59

43312779 59

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un estudi elaborat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat de Lleida (UdL) ha revelat que el 60% dels nens utilitza el videojoc Fortnite per sota de l’edat recomanada, que és de 12 anys a Europa.  L’estudi, que ha pres com a mostra 561 nens i nenes d’escoles catalanes i canàries d’entre 8 i 11 anys, recull que el 42,2% dels enquestats juguen dues hores o més els dies que utilitzen Fortnite. 

El professor de la UOC i coautor de l’estudi, Joan Arnedo, explica que la limitació per edat del videojoc "està justificada" per la "violència lleu" que conté i la "incitació constant a consumir i comprar" afegits no disponibles en la manera gratuïta.  Fortnite és un videojoc gratuït de batalla entre centenars de participants creat l’any 2017 per l’empresa Epic Games i que el 2018 va generar 3.000 milions de dòlars de beneficis gràcies als seus més de 2.000 milions d’usuaris atrets en dos anys, segons recull l’estudi 'Generazión Z i Fortnite: nous paradigmes ètics de disseny de videojocs'.

"En essència, Fortnite no és més que la versió computada del joc de tocar i parar de tota la vida, que sempre ha atret tant els nens com les nenes", afirma Arnedo.  Els autors de l’estudi consideren que és un joc que utilitzen tant el públic masculí com el femení, ja que s’allunya de la "violència realista" que sol atreure els nens i afegeix una estètica "colorista i vistosa, propera als dibuixos animats" i la possibilitat de personalitzar els personatges amb "disfresses i balls". 

Notícies relacionades

"En aquest sentit, s’agraeix que hi hagi un disseny de personatges bastant inclusiu, si ho comparem amb el que sol ser habitual en el món dels videojocs", afegeix Arnedo. Els resultats de l’estudi han demostrat també que la "por de sentir-se desplaçats" és un dels motius principals pel qual els nens juguen a Fortnite, al tractar-se d’un producte de moda a què juguen la majoria de persones del seu entorn. 

Segons la investigació, el 25,5% dels enquestats juga tant entre setmana com els caps de setmana, mentre que el 74,6% únicament l’utilitza en caps de setmana i dies festius.