Al Japó

La febre Pokémon arriba fins a l'altar

La firma de l'univers de Pikachu s'ha unit a una empresa del sector per oferir casaments amb la seva llicència oficial

100974de-9aee-4ab1-b8d0-93eb48affd09-hd-web / periodico

3
Es llegeix en minuts
Efe / María Roldán

En una època en què el negoci dels casaments no passa pel millor moment per la caiguda de matrimonis, una agència nupcial japonesa s’ha aventurat a aprofitar el filó de Pokémon filó de Pokémon com a part de la seva estratègia per revitalitzar la indústria.

Imaginin recórrer el camí fins a l’altar i que allà esperin un parell de Pikachus abillats amb corbata de llacet, barret i vel; que rebin els convidats del banquet, on els plats i el pastís estiguin adornats amb Poké Balls; que fins i tot les invitacions, els cartells dels noms i el menú de les taules tinguin un disseny original.

No es tracta d’una cerimònia coordinada per una parella aficionada a Pokémon que personalitza el convit amb cura, sinó d’una feina professional exercida per la companyia Escrit, la primera i de moment única autoritzada per The Pokémon Company (propietària dels drets de la franquícia) per oferir casaments Pokémon "oficials".

El nombre de matrimonis ha disminuït al Japó progressivament en els últims anys. El 2018 va caure al nivell més baix des de la postguerra fins a 586.438, cosa que suposa 20.428 menys que un any abans, segons dades del Ministeri de Sanitat, Treball i Benestar.

Enllaços sense cerimònies

Entre els que es casen, "els que ho fan sense organitzar cerimònia estan augmentant. A més, amb la difusió a les xarxes socials, les persones que troben avorrit tenir casaments iguals als dels altres i demanen una cosa més personal i original estan augmentant", explica a Efe Midori Murai, del departament de Comunicació d’Escrit.

"Aproximar-se d’aquesta forma [amb cerimònies temàtiques] a clients que pensen: 'Ens agradaria celebrar una cerimònia si fos així' [...] podria ser bo per revitalitzar tota la indústria dels casaments", assenyala la japonesa en una entrevista per correu electrònic.

El primer casament Pokémon va tenir lloc el 25 de maig i va generar un gran interès, principalment a les xarxes socials, en un moment en què la febre Pokémon torna a estar a flor de pell després de l’anunci de nous jocs per a mòbil i el pròxim llançament de 'Pokémon Espada' i 'Pokémon Escudo', previst per al 15 de novembre.

Pokémon no és la primera franquícia amb què Escrit coqueteja. El 2016 va començar a oferir banquets deHello Kitty  i el 2017 va provar sort amb un pla inspirat en un altre exitós videojoc, 'Monster Hunter', on els nuvis poden tallar el pastís amb una rèplica de la Fulla Epitafi (Epitaph Blade), una de les espases del joc.

Tots els plans inclouen una sèrie de productes exclusius, el més significatiu, un model únic del document que els cònjuges han de presentar al Japó en el seu ajuntament per legalitzar el seu matrimoni, sempre amb l’aval de dos testimonis i un segell oficial.

Bona acollida

Per a The Pokémon Company, que ha recaptat milers de milions en productes de la sèrie, els casaments Pokemón són "un nou desafiament".

"Fa 10 anys, gairebé tots els productes de Pokémon eren per a nens, ara són molt populars entre tots, nens i adults. Els aficionats s’han expandit a moltes generacions, així que les peces i cosmètics tenen bones vendes", explica a Efe Sahoko Morotsuki, del departament de Llicències de The Pokémon Company.

Tot i que pionera quant a cerimònies oficials, Escrit no és la primera empresa que utilitza Pokémon com a reclam nupcial. La firma de joieria U-Trasure ven des del 2017 anells de compromís i de casament inspirats en els monstres de butxaca, i fins i tot té línies basades en altres franquícies com 'Kingdom Hearts' i 'Sailor Moon'.

Ni Escrit ni The Pokémon Company han volgut revelar el nombre de reserves de casaments Pokémon que acumulen des que el procés es va obrir el 27 de febrer, però diuen que estan sorpresos per la xifra, que es troba molt per sobre de les seves expectatives inicials: en tan sols dos mesos van arribar a l’objectiu anual.

Fins al 2020, de moment

Cap va voler pronunciar-se tampoc sobre el cost, però de ser dins de la mitjana, ascendiria adiverses desenes de milers d’euros.

Notícies relacionades

Els casaments van costar de mitjana 3.724.000 iens (uns 30.500 euros o 34.400 dòlars) al Japó el 2017, segons l’última enquesta sobre tendències nupcials publicada per Recruit Marketing Partners, editora de la revista japonesa especialitzada ‘Zexy’.

Els casaments Pokémon se celebren actualment a 32 instal·lacions de tot el país, des de Sendai (nord-est) fins a Okinawa (sud-oest), però es tracta d’un pla de durada limitada, ja que la companyia planeja gestionar-les, en principi, fins al desembre del 2020. "A partir del 2021 no hi ha res decidit", explica Murai, tot i quepodrien mantenir-lo, com ja va passar amb els dos plans previs. 

Temes:

Japó Matrimoni