OBJECTES EN 3D

Google afegeix la realitat augmentada al cercador

El cercador proporcionarà models de productes que podran ser inclosos en altres escenaris

undefined48057124 mountain view  california   may 07  google vp and general ma190507201550

undefined48057124 mountain view california may 07 google vp and general ma190507201550 / JUSTIN SULLIVAN

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Google ha anunciat aquest dimarts la inclusió d’imatges en tres dimensions i de realitat augmentada als resultats que ofereix el cercador, de manera que els internautes podran observar objectes i simular com quedarien a casa seva abans de comprar-los, per exemple.

L’anunci de la vicepresidenta de Google per a Lens i realitat augmentada, Aparna Chennapragada, va ser una de les principals novetats en l’obertura de la conferència de desenvolupadors I/O que la companyia celebra aquests dies a Mountain View (Califòrnia).

Chennapragada va dur a terme diversos exemples de recerca davant dels assistents. En un dels exemples, va buscar un model específic de sabatilles esportives i, a l’aparèixer la llista de resultats al cercador, al costat dels enllaços i les imatges 2D es va mostrar aquest calçat en 3D, que a continuació l’executiva va traslladar mitjançant realitat augmentada a una habitació per veure com quedarien allà.

Un altre exemple va ser la recerca d’un "gran tauró blanc", que, de nou, va oferir com a resultat una imatge tridimensional d’aquest esqual. En aquest cas, l’executiva de Google el va traslladar mitjançant realitat augmentada a l’escenari on s’estava produint la presentació.

Integració de Lens

Una altra de les novetats destacades que la companyia californiana ha anunciat avui va ser la integració de Google Lens (el sistema de reconeixement d’imatges del món real) amb Google Maps i altres eines de la firma. "Amb Lens, estem indexant el món físic de la mateixa manera que el motor de cerca indexa milers de milions de pàgines web", va apuntar Chennapragada. 

Notícies relacionades

A partir d’ara, un usuari podrà dirigir la càmera del telèfon mòbil al menú d’un restaurant i, si activa Lens, el mateix aparell destacarà sobre la pantalla els plats més populars d’aquest local partint de les ressenyes ‘online’ que hagin deixat altres clients. A més, al clicar sobre plats concrets, n’apareixeran al mòbil fotografies i comentaris.

Una vegada hagi acabat de menjar, l’usuari podrà dirigir la càmera del telèfon al compte i Lens prendrà les dades per calcular les propines i, si així es desitja, dividir automàticament la quantia a pagar entre els diferents comensals.