Advertència de l'OCU

Un cotxe amb etiqueta Eco o Zero pot contaminar més que un de gasolina

L'OCU considera que l'actual sistema de concessió d'etiquetes és "injust"

zentauroepp41558054 barcelona  11 1 2018 barcelona fracasa en su lucha contra el181224153218

zentauroepp41558054 barcelona 11 1 2018 barcelona fracasa en su lucha contra el181224153218 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Organització de Consumidors i Usuaris de Consumidors i Usuaris (OCU) ha advertit que hi ha vehicles que malgrat no comptar amb el distintiu de la Direcció General de Trànsit (DGT) Eco o Zero emissions contaminen menys que d’altres que sí que tenen l’etiqueta.

L’OCU denuncia que per a la concessió de l’etiqueta només es té en compte la tecnologia que utilitzen els automòbils i no l’impacte real de les emissions que produeixen.

D’aquesta manera, l’organització considera que l’actual sistema de concessió d’etiquetes és "injust", perquè els nous motors de gasolina de vehicles de petita potència contaminen "igual o menys" que molts cotxes híbrids no endollables d’alta potència. I també perquè fins i tot contaminen menys que els híbrids endollables de gran cilindrada, quan aquests esgoten la seva bateria (passats uns 40 quilòmetres).

A més, destaca que passa el mateix amb els models de gas liquat de petroli (GLP) o gas natural comprimit (GNC). "Una vegada a la carretera no hi ha manera de comprovar si estan utilitzant aquests combustibles o estan funcionant amb gasolina i, per tant, el seu impacte és el mateix, o més elevat, en funció de la cilindrada", assenyala.

No obstant, per a l’OCU el sistema d’etiquetes ambientals suposa un "avenç", ja que els avantatges que hi van associats contribueixen a impulsar la compra d’automòbils amb motors "més nets", com els elèctrics o els híbrids.

El preu d’un cotxe elèctric

D’altra banda, l’organització de defensa del consumidor posa de manifest que un cotxe elèctric costa de mitjana 2.000 euros més que un híbrid endollable, 10.000 euros més que un híbrid no endollable i fins i tot 12.500 euros més que un model de gasolina.

Notícies relacionades

"Tot i que la setmana passadaes van aprovar uns ajuts a la compra de cotxes elèctrics i híbrids endollables, no sempre estan disponibles, i amb freqüència s’esgoten ràpidament", afegeix.

En definitiva, l’OCU considera que s’ha de revisar el sistema de concessió d’etiquetes mediambientals perquè aquestes puguin complir el seu objectiu, "que no és cap altre que classificar els vehicles d’acord amb el seu impacte ambiental real".