Alternativa al consumisme

Giving Tuesday: la variable solidària del Black Friday i el Cyber Monday

La iniciativa promou les donacions per a causes solidàries, després de l'onada de consum del Black Friday i el Cyber Monday

giving-tuesday

giving-tuesday

1
Es llegeix en minuts
Gisela Macedo

Aquest dimarts se celebra la quarta edició delGiving Tuesday,una iniciativa que promou les donacions per a causes solidàries, després de l’onada de consum delBlack Fridayi elCyber Monday.

“El Giving Tuesday vol aconseguir que cada persona que hagi gastat una mica de diners en les compres del Black Friday o el Cyber Monday pensi en els que necessiten ajuda i decideixi col·laborar amb temps o diners amb alguna de les causes de la campanya”, ha comentat Ricard Valls, promotor de la iniciativa a Espanya, en una atenció als mitjans a Barcelona.

Aquest moviment va néixer l’any 2012 alsEstats Units i es va implantar a Espanya el 2015. Actualment, ja és una iniciativa promoguda perl’ONU  i s’hi han afegit més de 70 països, 14 dels quals, europeus. A Espanya, el primer any es van recaptar aproximadament 480.000 euros580.000 el 2016 i 601.000 el 2017, per això s’espera que “aquest any la xifra continuï creixent”,segons ha declarat Valls.

El promotor també ha comentat que “una de les novetats d’aquesta edició és que el Giving Tuesday s’ha integrat en el mateix paquet que el Black Friday i el Cyber Monday”, i que “abans que la població comencés a gastar, ja hem recordat que també s’ha de donar”.

De moment, aquesta edició ja suma 290 projectes, entre els quals en destaquen 69 de relacionats amb discapacitats i 57 amb projectes de cooperació internacional, a més d’altres de vinculats amb els drets humans i d’ajuda alsanimals, per exemple.

Notícies relacionades

Algunes de les entitats que promouen aquesta iniciativa sónl’Associació Espanyola contra el Càncer (AECC), el Banc de Sang, OxfamEduco, l’Acnur i la Fundació Josep Carreras contra la Leucèmia. Els que vulguin donar hauran d’entrar a la pàgina www.givingtuesday.es i triar la causa que més els interessi. A més, des d’aquestes institucions proposen difondre el moviment amb els ‘hashtags’ #GivingTuesday i #Yodonoporque.

D’altra banda, el Banc de Sang i la Creu Roja Catalunya han proposat que els ciutadans també donin sang al llarg d’aquest dia i han assegurat que “cada donació de sang pel Giving Tuesday es convertirà en un àpat per a infants de 3 a 12 anys en situació de vulnerabilitat social”.