Comscore del mes de juny

EL PERIÓDICO ascendeix en la classificació de mitjans 'online'

El web del diari millora les seves dades tant en el conjunt d'Espanya com a Catalunya i destaca en dispositius mòbils

El creixement del 43% s'emmarca en el creixement digital del Grup Zeta

zentauroepp44372432 web  el periodico elperiodicocom

zentauroepp44372432 web el periodico elperiodicocom

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

El web d’EL PERIÓDICO ha aconseguit aquest mes de juny un dels millors resultats de la seva història. Les xifres representen un significatiu increment anual del 43%, que supera àmpliament el dels seus principals rivals. Les dades, registrades per la companyia de mesurament d’audiències digitals comScore, situen a www.elperiodico.com com el mitjà amb versions en web i paper que més ascendeix l’últim mes. EL PERIÓDICO ha sigut l’únic mitjà d’aquesta categoria que ha aconseguit pujar (un 2%), davant els retrocessos de 'La Vanguardia' (-7%), 'El Mundo' (-7%) o 'El País’ (un -4%) durant l’últim mes. De la mateixa manera, la comparativa és favorable a la capçalera digital del Grup Zeta en l’evolució interanual davant els mitjans citats.

En la classificació de 'Ranking news', una altra de les dades rellevants de l’informe és que EL PERIÓDICO escala una posició, fins a la sisena plaça, superant 'El confidencial.com', amb una dada que supera els 13 milions i mig d’usuaris. 

Un altre indicador en el qual EL PERIÓDICO ha aconseguit superar les dades del mes i l’any anterior, malgrat el descens generalitzat que pateixen altres mitjans, és el del temps visualització de les pàgines, que augmenta un 1% respecte a l’abril i en un 5% respecte al juny del 2017.

El bon resultat del diari acompanya la millora de la posició del conjunt del Grup Zeta, que també puja una posició en la classificació All Properties.

En un moment en què l’actualitat política despunta, amb els nous governs de Pedro Sánchez i Quim Torra, és especialment destacable l’augment del 13% en trànsit que ha experimentat l’edició en català d’EL PERIÓDICO, i que l’ha empès fins a conquerir la segona posició total a Catalunya, superant 'El País Sites'.

Trànsit mòbil i social

Dos dels elements més rellevants en l’evolució del trànsit en els 'sites' d’informació en els últims temps són la navegació a través de dispositius mòbils i el consum que fan els usuaris a través d’enllaços en xarxes socials. En relació amb el primer punt, EL PERIÓDICO ja té un 86% de trànsit mòbil, una dada superior al d’altres marques d’informació com ara 'Elmundo.es' o 'La Vanguardia', indicant la bona usabilitat de la versió del web d’aquest diari que es mostra en aquests dispositius.

Respecte a les xarxes socials, la capçalera del Grup Zeta ha aconseguit evitar la caiguda de trànsit experimentada pels mitjans espanyols després de l’últim canvi d’algoritme de Facebook, dirigit a castigar els continguts de tipus 'clickbait' i enganyosos. 

 

Nou disseny

Aquesta millora important s’aconsegueix dos anys i mig després que la redacció d’EL PERIÓDICO comencés a treballar amb la dinàmica del 'web first' (la web, el primer), és a dir, donar prioritat a la publicació de la informació a les plataformes digitals del diari per a, més tard, treballar l’edició impresa. Aquest eix vertebrador del treball periodístic n’ha accelerat la immediatesa a l’oferir els continguts d’actualitat, mantenint les premisses de qualitat i verificació que històricament l’ha lligat al lector.

Notícies relacionades

L’empenta per la nova filosofia organitzativa ve acompanyada, des del passat mes de juliol, pel redisseny del web del diari. La nova pàgina és una gran aposta d’EL PERIÓDICO per adaptar-se a les necessitats del lector. El web, més dinàmic, intuïtiu i visual, permet lluir els continguts del diari adaptats als nous formats que demana l’usuari, així com a tots els seus dispositius –mòbil, ordinador i tauleta– sense fissures. Des del desembre passat, la doble edició Catalunya-Global permet prioritzar, en la primera, la informació de proximitat i, en la segona, els continguts d’interès a la resta d’Espanya i el món.

Tota aquest reestructuració per a la millora 'online' ha donat els seus fruits. Segons les dades de comScore, amb increments que superen el 100% en els últims tres anys per a la principal capçalera del Grup Zeta a internet.