Anar al contingut

Escàndol

Facebook admet recopilar informació fins i tot de no usuaris

Aquesta recopilació de dades es porta a terme quan un internauta pitja el botó de 'm'agrada' o de 'compartir'

Facebook admet recopilar informació fins i tot de no usuaris

JIM WATSON

El director de Gestió de Producte de Facebook, David Baser, ha reconegut que la companyia nord-americana utilitza les seves diverses eines de màrqueting per recopilar dades fins i tot de persones alienes a la xarxa social i ha assegurat que es tracta d'una pràctica comuna en el sector.

Baser va voler respondre a les "més o menys 40 preguntes" a què el president de la companyia, Mark Zuckerberg, no va poder contestar en la seva declaració davant el Congrés la setmana passada.

"Quan visites una pàgina web o una aplicació que utilitza els nostres serveis, nosaltres rebem informació, fins i tot quan estàs desconnectat o no tens un compte de Facebook", explica el directiu en un missatge publicat a la web de l'empresa.

Aquesta recopilació de dades es porta a terme quan un internauta pitja el botó de 'm'agrada' o de 'compartir' a la xarxa o a l'utilitzar el seu compte a la xarxa social per donar-se d'alta en un portal o en una aplicació.

Segons Baser, aquesta és una pràctica habitual en el sector, practicada per altres grans empreses.

Enviament a nombroses companyies

"Twitter, Pinterest i Linkedin tenen botons d'agradar i compartir similars per ajudar a la gent a divulgar coses (...). De fet, la majoria de les pàgines web i aplicacions envien la mateixa informació a nombroses companyies cada vegada que les visites", sosté el directiu.

Aquest tipus de dades, al·lega, permeten a Facebook millorar el seu "contingut i publicitat" i inclouen informació sobre l'adreça IP de l'usuari, el navegador que utilitza o el tipus de sistema operatiu utilitzat, "perquè no tots els sistemes i aparells operen amb les mateixes característiques".

Aquests aclariments es produeixen després que la setmana passada Zuckerberg comparegués tant davant el Senat com davant la Cambra de Representants dels Estats Units per donar explicacions per l'escàndol de Cambridge Analytica.

Segons ha reconegut la mateixa empresa d'anàlisi de dades, que va col·laborar amb l'equip de Donald Trump durant la campanya electoral per als comicis presidencials del 2016, va utilitzar aquesta informació per desenvolupar un programa informàtic destinat a predir les decisions dels votants per poder-hi influir. 

Temes: Facebook