Mobilitat sostenible

La DGT estén les etiquetes ambientals a les motos i els ciclomotors

Els propietaris que les vulguin adquirir ho hauran de fer a les oficines de Correus

 

  / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha informat aquest dimecres que, com ha fet amb els automòbils, ja ha acabat la classificació del parc de motocicletes i ciclomotors en funció del seu potencial contaminant. En aquest cas, la DGT no enviarà de forma gratuïta les etiquetes com va fer al principi amb els cotxes, ha explicat en un comunicat. Els propietaris que les vulguin comprar ho hauran de fer a les oficines de Correus.

La DGT ha classificat els vehicles de dues i tres rodes en quatre etiquetes mediambientals (0 emissions, ECO, C i B) en funció de les dades d'homologació europeus.

Amb això ha complert una de les mesures del Pla Nacional de Qualitat de l'Aire i Protecció de l'Atmosfera (Pla Aire) que li ha sigut encomanat. Amb aquesta classificació "discrimina positivament" les motos més respectuoses amb el medi ambient i facilita als municipis un "instrument eficaç en polítiques municipals, tant restrictives de trànsit en episodis d'alta contaminació, com de promoció de noves tecnologies a través de beneficis fiscals o relatius a la mobilitat i el medi ambient".

El primer dels vehicles que ha classificat ha sigut els ciclomotors de dues rodes o de tres rodes amb una cilindrada no superior a 50cc si és de combustió interna i amb una velocitat màxima no superior a 45 km/h.

Classificació

L'han seguit els quadricicles lleugers de quatre rodes amb un pes inferior a 350 kg (sense incloure-hi les bateries si són elèctrics) amb una velocitat màxima no superior a 45 km/h amb un motor de cilindrada inferior o igual a 50cc per als motors d'explosió, o una potència màxima neta inferior o igual a 4 kW per als altres tipus de propulsors.

Notícies relacionades

La DGT també ha classificat les motocicletes de més de 50cc i amb una velocitat màxima superior a 45 km/h; i les que porten sidecar (de tres rodes asimètriques i amb les mateixes característiques que les anteriors de dues rodes).

En aquest procés d'etiquetatge han col·laborat amb la DGT els ajuntaments de Madrid i de Barcelona, el Reial Automòbil  Club de Catalunya (RACC), l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) i els ministeris d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient; i el d'Indústria, Energia i Turisme.