AMB 10 ANYS DE RETARD

L'Estat posa per fi diners per soterrar les vies de Montcada

Foment destina 3,5 milions als primers estudis de l'obra

zentauroepp38486623 montcada170518193311

zentauroepp38486623 montcada170518193311 / CARLOS MONTANYES

2
Es llegeix en minuts
Albert Segura / Montcada

Deu anys més tard del que s’havia previst, el Govern central ha anunciat el que suposa la primera aportació econòmica perquè les vies del tren a la població  de Montcada i Reixac (Vallès Occidental) donin pas a carrers on els nens juguin, els cotxes travessin sense c ap perill i els barris quedin cosits d’una vegada per sempre. A través del 'Butlletí Oficial de l’Estat' (BOE), Foment ha anunciat la licitació dels estudis informatius, el projecte bàsic i el constructiu per soterrar la línia R-2 al seu pas per la localitat, sense que ni un sol tram de carril quedi a la llum del sol.

El Govern ha destinat una suma de 3,5 milions d’euros a uns treballs que haurien d’haver arrencat el 2007, i per això les empreses interessades tenen de termini fins al 21 de novembre per presentar la seva proposta. Es preveu que el 5 de desembre s’adjudiquin. «El dia d’avui és molt important per a Montcada i per als seus ciutadans, compleix un dels compromisos adquirits a la comissió de seguiment que vam crear fa uns mesos», va assenyalar ahir en el transcurs d’una roda de premsa l’alcaldessa de Montcada, Laura Campos. «Es va dir que la notícia d’avui [per ahir] es donaria al setembre; s’ha endarrerit, però ara som més a prop de fer realitat el soterrament», va afegir.

Notícies relacionades

Conscient de la fita que suposa l’aportació econòmica per a Montcada i Reixac, Campos veu més a prop el soterrament de les vies, unes obres que no començaran fins al primer trimestre del 2020 i que tenen un termini d’execució de 36 mesos. El projecte, amb un pressupost global d’uns 300 milions d’euros, va rebaixar els seus costos, cosa que va permetre al Govern donar-hi llum verda. L’eliminació de la tuneladora i el canvi del sistema constructiu a través de pantalles donarà pas a quatre quilòmetres de vies, tres dels quals quedaran soterrats, des de Vallbona, a Barcelona, fins al límit del terme municipal de Montcada amb el de la Llagosta.

170 morts a les vies

La remodelació de l’espai ferroviari a Montcada i Reixac arriba després que des de l’arribada del ferrocarril a la ciutat hagin perdut la vida a les vies 170 persones, l’última el mes de maig passat. Gran part d’elles van ser víctimes d’accidents en punts de gran risc, com és el cas dels passos a nivell que travessen el centre de la ciutat.