LÍNIA BARCELONA-MADEIRA

360 viatgers de Vueling atrapats a Tenerife i Funchal més de dos dies

avion-de-vueling-en-las-pistas-aeropuerto-de-tenerife

avion-de-vueling-en-las-pistas-aeropuerto-de-tenerife

2
Es llegeix en minuts

Les suposades males condicions meteorològiques a l'aeroport de Funchal, a l'illa de Madeira, han fet que uns 360 passatgers de dos vols de Vueling no puguin arribar al seu destí des de dimarts.

El problema es va originar ahir, quan un avió amb 180 passatgers a bord que havia d'unir Barcelona amb Funchal (Madeira) va haver de redirigir-se a Tenerife a causa del mal temps a l'illa portuguesa. Aquest mateix avió havia de portar des de Funchal fins a Barcelona un altre grup de 180 persones, però com que el primer vol no va aconseguir aterrar a Madeira, aquest segon vol es va acabar cancel·lant.

Els viatgers afectats, no obstant, han contactat amb la companyia espanyola Iberia i la portuguesa TAP a Madeira, que els han confirmat que els seus vols han aterrat a l'aeroport de Funchal sense novetat.  

Camèra meteorològica i dades del temps a Madeira / MADEIRA WEATHER

Arran d'aquestes incidències, l'Agència Catalana de Consum (ACC) de la Generalitat ha enviat un requeriment d'informació a l'aerolínia Vueling perquè doni explicacions sobre aquests dos vols i li ha donat un termini de cinc dies perquè aclareixi si ha complert totes les seves obligacions amb el passatge.

En concret, li demana que detalli les incidències registrades, l'atenció facilitada als passatgers, que acrediti si ha posat a disposició dels afectats un telèfon d'atenció o bé quan preveu resoldre aquests problemes.

En el requeriment, al qual ha tingut accés Efe, l'Agència Catalana de Consum recorda a la companyia que en cas de no subministrar la informació requerida pot incórrer en una "infracció administrativa" castigada amb una sanció.

Vueling es justifica

Per la seva banda, fonts de Vueling han assegurat a Efe que s'està facilitant als viatgers tota la informació disponible i que s'està atenent el passatge com correspon, facilitant-los hotels i manutenció.

L'aerolínia ha afegit que la previsió és que demà pugui sortir de Tenerife un avió cap a Funchal amb un primer grup de passatgers afectats i posteriorment aquest mateix avió transportarà el grup que era a Funchal cap a Barcelona.

No obstant, els 180 passatgers que havien d'arribar ahir a Madeira estudien presentar una reclamació conjunta davant la falta d'informació i la demora a l'illa canària, on en principi s'hauran d'estar fins demà a la tarda.

Els viatgers expliquen la seva odissea

Una de les passatgeres del vol afectat, María del Carmen C. F. ha explicat que els passatgers van ser allotjats en un hotel del sud de l'illa canària per pernoctar i sortir cap a Madeira dimecres a les set del matí. Després d'haver matinat per dirigir-se a l'aeroport de Tenerife Sud, l'avió no va sortir i no es va facilitar cap informació als passatgers. 

Notícies relacionades

Els viatgers lamenten, a més, que al no tenir Vueling cap punt d'informació a l'aeroport Tenerife Sud el contacte amb aquesta companyia és via telefònica "i es passen la pilota" entre aquesta empresa i Iberia, els supervisors de la qual expliquen als passatgers que no operen el vol esmentat i que, per tant, no poden gestionar cap alternativa.

El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, ha obert una actuació d'ofici per aclarir les circumstàncies del cas. En un comunicat, el Síndic considera "inadmissible la falta d'atenció i informació que expliquen els afectats".