El PSOE denuncia la precarietat dels psicòlegs del telèfon contra l'assetjament escolar

Els professionals del servei, peça clau del programa 'antibullying' del Govern, cobren com telefonistes

El ministre Méndez de Vigo defensa que "el que importa és que el servei sigui bo"

undefined37153032 madrid 03 02 2017  pol tica   rueda de prensa posterior a la170210133648

undefined37153032 madrid 03 02 2017 pol tica rueda de prensa posterior a la170210133648 / AGUSTIN CATALAN

2
Es llegeix en minuts

El grup socialista al Congrés ha demanat explicacions al Govern sobre les condicions laborals dels especialistes (psicòlegs amb experiència en l’àmbit infantil, juristes, sociòlegs i treballadors socials) que atenen el servei telefònic gratuït contra l’assetjament escolar i que perceben uns 500 euros mensuals de sou per la seva feina, similar al de qualsevol telefonista no qualificat. 

    

El PSOE denuncia que «a l’hora de formalitzar els contractes amb l’empresa adjudicatària del servei (AlcaláBC Servicios y Procesos, S.A.), aquests professionals s’han trobat amb unes condicions salarials molt allunyades del salari mitjà dels professionals d’activitats sanitàries i de serveis socials, arribant a cobrar per 20 hores treballades en cap de setmana, en qualsevol torn, prop de 500 euros mensuals bruts, fet que significa cobrar menys de 450 euros nets». Segons dades de l’INE, el 2015 el salari mitjà d’aquests professionals era de 2.423 euros per jornada completa i de 915 euros per mitja jornada.

    

La situació, desvelada ahir pel diari El País, es produeix en un servei que va ser presentat com la joia de la corona del programa per a la convivència escolar, posat en marxa pel Ministeri d’Educació fa menys de set mesos i que ha tingut una alta acceptació entre els usuaris, tant nens com a famílies. Tot i això, el ministre Íñigo Méndez de Vigo va afirmar, al ser preguntat per l’assumpte, que la situació laboral precària denunciada per psicòlegs que atenen el 900018018 no competeix el seu departament, sinó l’empresa adjudicatària del contracte. Méndez de Vigo va insistir que «el que importa és que el servei sigui bo».

MÉS DE 17.000 TRUCADES

El titular d’Educació va valorar els resultats d’aquest recurs, que es va posar en marxa l’1 de novembre passat i que des d’aleshores ha rebut més de 17.000 trucades, de les quals unes 6.000 s’han derivat a les autoritats educatives, i els casos més greus, a la Policia i la Guàrdia Civil.

    

«L’important és posar a disposició de les famílies aquest servei», va reiterar Méndez de Vigo abans d’afegir que no és el ministeri el que contracta la vintena d’especialistes que estan a l’altre costat de la línia les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

    

Notícies relacionades

En concret, els socialistes reclamen saber «quina opinió té el Govern sobre el fet que els professionals que atenen el telèfon contra l’assetjament escolar tinguin unes condicions laborals precàries» i «quin grau de responsabilitat considera el Govern que té sobre el tracte laboral vexatori que estan patint aquests treballadors».

GREUGE

«¿Permetrà que se segueixi produint aquest greuge comparatiu entre aquests professionals segons si treballen per al telèfon contra l’assetjament escolar o per al sector sanitari en general?», pregunten també els diputats del PSOE, que demanen conèixer «quines mesures té pensat portar a terme el ministeri per corregir aquesta injusta situació de greuge».