CONFERÈNCIA ANUAL DE L'AEDE

Sáenz de Santamaría insta la premsa a apostar "per la credibilitat més que per la immediatesa"

La vicepresidenta del Govern afirma davant els editors de diaris que la lleialtat a una capçalera depèn de la confiança

El president de l'associació afirma que els diaris tenen ara més audiència que mai sumant el paper i el digital

a0a9379-2

a0a9379-2

1
Es llegeix en minuts

La vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría, va sol·licitar als responsables dels mitjans de comunicació escrits que, en la premsa de l’era digital, segueixin «apostant per la credibilitat, més que per la immediatesa», en la clausura de la conferència anual de l’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE), que en aquesta edició va estar centrada en la big data i les possibilitats econòmiques per a la premsa del futur.

«En una època en què tots ens hem convertit en pseudoperiodistes generant informació, la lleialtat a un mitjà dependrà de la confiança que inspiri, no de la immediatesa», va afirmar Sáenz de Santamaría en el transcurs de la seva conferència davant els editors de diaris.

GESTIONAR DADES / La vicepresidenta del Govern de Mariano Rajoy va insistir a destacar la importància que té la big data (procés de recol·lecció de grans quantitats de dades), i es va referir a les oportunitats que pot generar en termes de riquesa i ocupació, també per al sector de la premsa. «Gairebé el 90% de les dades mundials s’han generat en els últims dos anys, de manera que el creixement en aquest camp és exponencial», va recalcar la dirigent popular abans de recordar que el Govern prepara una llei sobre els drets dels ciutadans a la xarxa.

El president d’AEDE, José Luis Sainz, va incidir per la seva part en la necessitat que la premsa s’adapti «encara més» al procés de transformació digital. També va insistir que encara que la publicitat en paper ha caigut un 70% en els últims anys, l’audiència de la premsa entre les edicions de paper i les digitals és «la més alta de la nostra història».

Notícies relacionades

EL VALOR DEL CONTINGUT / «Som els reis del contingut però ¿sabem posar-los adequadament a disposició dels nostres lectors i de comercialitzar-los adequadament?», va qüestionar Sainz. En aquest sentit, va recordar que hi ha una gran capacitat de millora davant el que fan en altres països d’Europa pel que fa a models de pagament i e-commerce.

 Representants de diaris com The Washington Post (EUA) i La Presse (Canadà), que passen per ser models de com adaptar les redaccions a les noves formes de consum de continguts, han incidit en la necessitat de millorar els formats publicitaris, fent-los més amigables per evitar l’ús de bloquejadors per part dels usuaris.