malson al mar

Un grup de passatgers denuncien Pullmantur per les molèsties d'un creuer en obres

Hi havia botigues tancades, el casino, l'hospital i l'spa no funcionaven i nombrosos operaris es van passar el viatge treballant al vaixell

crucero

crucero

1
Es llegeix en minuts
ESTHER CELMA / TARRAGONA

La banda sonora mental del seu creuer havia de ser més o menys com ‘Vacaciones en el mar’, però al final va ser una espècie d'‘Infierno azul’. Desenes de passatgers d'un total de 900 han denunciat la companyia Pullmantur per haver-los embarcat, el 12 de novembre passat a Barcelona, a la nau 'Sovereing' per a un creuer de nou dies pel Mediterrani malgrat estar en obres, amb botigues tancades, sense casino, sense hospital ni spa i amb operaris en plena acció, canviant moquetes o soldant i amb una forta olor de dissolvent i a pintura durant tot el viatge.

Aquestes són algunes de les moltes molèsties que denuncien els passatgers agrupats en la plataforma Estafa obres creuers Pullmantur que ha obert una pàgina a la xarxa social Facebook. Els afectats s'han organitzat per portar el cas a judici i ja s'ha preparat una denúncia col·lectiva de 300 passatgers des de Palma de Mallorca. Entre els diferents despatxos d'advocats que canalitzen les queixes hi figura el de Quirós Garrido a Reus (Baix Camp), que també prepara una demanda de diversos afectats.

MALSON AL MAR

Els passatgers clamen perquè se'ls tornin els diners que van pagar per un creuer que es va convertir, segons reflecteixen els testimonis a Facebook, en un “malson”, amb sorolls i molèsties tot el viatge.

Un dels afectats, del barri tarragoní de Bonavista, ha relatat al ‘Diari de Tarragona’ que estaven tan indignats que es van reunir a la sala de festes i van demanar que comparegués el capità per donar explicacions, però finalment no hi va anar amb l'argument que el que estaven fent els passatgers era “un motí”. Fins i tot els van amenaçar de trucar a l'Armada si persistien en la seva actitud.

Notícies relacionades

Fonts de la companyia naviliera han informat que els lletrats de les dues parts ja estan en contacte per trobar una solució al conflicte i, en un comunicat, Pullmantur ha lamentat els fets, assenyalant que “en cap moment” es va posar en risc la salut ni la seguretat dels passatgers. També ha mostrat la voluntat de compensar-los les molèsties.

JUSTIFICACIÓ DE L'EMPRESA

També sostenen que les obres només van afectar el 5% de la superfície total del vaixell, si bé admeten que en un dels accessos inferiors van haver de fer servir maquinària especial pesant en una de les escales, entre les nou del matí i les cinc de la tarda, que causava “sorolls molestos” que van afectar els 400 passatgers que aquell dia es van quedar a bord.