La Generalitat demana la gratuïtat de l'AP-7 per reduir el perill a la N-340

Els alcaldes afectats i Territori reclamen solucions a la saturació i la sinistralitat a la carretera

La Generalitat demana la gratuïtat de l'AP-7 per reduir el perill a la N-340

EFE / JAUME SELLART (EFE)

1
Es llegeix en minuts
MARIA IGLESIAS / BARCELONA

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es va reunir ahir amb els alcaldes i representants dels consells comarcals de les Terres de l’Ebre i del Camp de Tarragona per abordar la saturació i alta sinistralitat de la N-340, per la qual ja hi hagut nombroses manifestacions. En el transcurs de la trobada, Rull va afirmar que la Generalitat traslladarà al Ministeri de Foment la reclamació de les entitats municipals de crear un mecanisme de bonificacions del 100% per als peatges de l’AP-7, amb la finalitat de reduir les congestions i la perillositat de la N-340 i la via paral·lela A-7 en el tram que passa pels seus territoris. És més del que es va aconseguir al tram de Girona, on el peatge està bonificat sols al 50%.

«El territori afectat vol solucions i, des de la Generalitat estarem al seu costat», va assegurar Rull, que ha plantejat el problema com una cadència per al desenvolupament, la mobilitat i la seguretat a la zona.

En la reunió es va proposar l’aplicació del 'pla Girona', que suposaria una bonificació del 50% per als vehicles pesants als peatges i incentivaria l’ús de l’AP-7 en detriment de les altres vies. A més a més,  l’estratègia funciona eficaçment en diverses carreteres catalanes.

BONIFICACIÓ TOTAL

Però les entitats afectades van mantenir la seva exigència d’aconseguir «la gratuïtat» del peatge «per a tots els vehicles» mentre no es dupliquin els trams més densos de la N-340, solució que tampoc satisfà totes les parts.

Notícies relacionades

El conseller també va anunciar que es crearan dues comissions, una per al tram del Camp de Tarragona i una altra per a les Terres de l’Ebre, que s’encarregaran de fer un seguiment del procés i dels avanços que s’aconsegueixin en les converses amb l’Administració estatal.

Rull, no obstant, va admetre que aquesta decisió consensuada és «una solució transitòria mentre no es resolgui la greu situació de seguretat viària», i va afegir que la Generalitat espera poder gestionar en el futur la totalitat de les vies d’alta capacitat del país amb un model que «superi l’actual sistema de peatges».