L'empresa concessionària del túnel del Pertús de l'AVE sol·licita el preconcurs de creditors

TPFerro, vinculada a Florentino Pérez, fa diversos mesos que negocia amb Espanya i França el refinançament del deute de 400 milions pel baix trànsit de trens

1
Es llegeix en minuts
FERRAN COSCULLUELA / GIRONA

El consell d'administració de TPFerro, l'empresa concessionària del túnel de l'AVE del Pertús, ha presentat aquest matí als jutjats de Girona un preconcurs de creditors a conseqüència del gran deute que acumula amb aquesta infraestructura pel fet que el pas de trens d'alta velocitat, pels quals rep un peatge, és inferior al que s'havia previst. Fonts del sector situen en uns 400 milions d'euros els deutes acumulats per l'empresa, en el capital de la qual participa la constructora ACS de Florentino Pérez.

En un comunicat, l'empresa afirma: “Malgrat els esforços portats a terme per TPFerro, les negociacions iniciades fa uns mesos entre TPFerro, els seus prestamistes i els concedents (governs) espanyol i francès, de cara al refinançament del deute abans del venciment del 31 de març, encara no han finalitzat”.

Per aquest motiu, l'empresa ha sol·licitat el preconcurs de creditors “com a via perquè TPFerro disposi del temps necessari amb objecte d'arribar a un acord amb els seus creditors financers i les altres parts interessades en la concessió sobre el refinançament del deute bancari”.

Rescat de la infraestructura

Notícies relacionades

Segons la llei concursal, després de presentar el preconcurs de creditors l'empresa disposa de quatre mesos per aconseguir finançar el deute. Si en aquest temps no ho aconsegueix, passaria a sol·licitar el concurs de creditors, fet que podria obligar el Govern a rescatar la concessió. En aquest cas, seria la segona vegada que una empresa vinculada a Florentino Pérez obté un rescat milionari, tal com va passar amb la plataforma Castor.

L'empresa ha insistit que les negociacions en curs no afectaran “la continuïtat del servei ferroviari”, i destaca que el seu objectiu és “trobar, amb totes les parts interessades, una solució” al refinançament del deute que va ser subscrit el 2005 per construir el túnel del Pertús i la connexió internacional de l'AVE entre Espanya i França.