RECICLATGE DIVERTIT

La cançó de l'hivern

Una campanya de la Generalitat triomfa amb una melodia enganxosa «Volíem una cosa trencadora,

que es recordés com la cançó del Cola Cao», diu el seu responsable

The Mamzelles, en un fotograma de la campanya.

The Mamzelles, en un fotograma de la campanya. / ARC

1
Es llegeix en minuts
A. M.
BARCELONA

Molts televidents segueixen sense tenir gaire clar on van a parar els penjadors, els gots trencats de vidre o els cedés de música, però com a mínim saben que no s'han de tirar al contenidor de color groc. També s'han après una melodia enganxosa que entonen tres noies xerraires abillades a l'estil anys 50. El lema diuSeparar bé és la nostra responsabilitat.

Notícies relacionades

És la nova campanya de l'Agència de Residus de Catalunya (ARC), dependent del Departament de Territori de la Generalitat, una aposta diferent per incentivar el reciclatge.«L'anterior campanya va tenir un efecte realment important, però poc durador, i ara volíem una cosa més trencadora», diu Josep Maria Tost, director de l'ARC. Va sorgir així, després d'un concurs d'idees, la proposta de The Mamzelles, un trio femení format a l'Institut del Teatre.

Tost i el seu equip semblen haver-la encertat (per bé i per mal):«Volíem que la gent ho recordés com la cançó del Cola Cao o de l'Un, dos, tres.Quan veus que un nen de tres anys taral·leja la cançó i no et recita el poema de Nadal és que la campanya ha estat un èxit.L'objectiu era que la gent en parlés i que sabés que hi ha vies, com per exemple una pàgina web, per solucionar els dubtes».Missió complerta: en l'últimPolònia,On vas, envàs? es va convertir enTu Mas, què fas?