L'ordenació del trànsit

Nadal reclama a Foment que modifiqui el traçat del quart cinturó

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA
BARCELONA

Com ja havia anunciat que faria, la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ha presentat al·legacions al traçat del quart cinturó dibuixat pel Ministeri de Foment. El departament que dirigeix Joaquim Nadal, que va fer arribar la seva opinió a Madrid la setmana passada, va fer públic ahir el contingut d'algunes d'aquestes propostes, subratllant que el recorregut escollit pel ministeri és el que més s'ajusta al pla territorial metropolità.

Malgrat aquesta reafirmació del projecte, molt contestat tant per diversos grups proteccionistes com des del si del mateix tripartit (ERC i ICV-EUiA van arribar a manifestar-se una altra vegada fa unes setmanes contra el projecte), Política Territorial sí que demana ajustos del traçat en tres punts: Sentmenat (Vallès Occidental), Lliçà d'Amunt i les Franqueses del Vallès (Vallès Oriental). En els tres casos es plantegen canvis per no afectar zones ja urbanitzades o per allunyar-les de les cases.

Notícies relacionades

EL DOBLE DE SOTERRAMENTS / En una B-40 en la qual la integració en l'entorn ha estat el cavall de batalla dels contraris al projecte, Política Territorial ha demanat a Foment que soterri molts més trams, de manera que el cost de l'obra s'incrementarà. Així, per exemple, mentre que l'estudi informatiu del ministeri plantejava cinc túnels (que sumaven tres quilòmetres), la conselleria en demana 11. I, pel que fa als viaductes, el departament reclama passar de 17 a 26.

Foment va presentar l'estudi informatiu el 30 de juliol, i moltes de les al·legacions presentades (entre elles la d'ICV) qüestionen que s'estiguin complint els tràmits ambientals.