Les dificultats
L'AVE regional català espera evitar el fiasco de viatgers de Guadalajara
L'estació de La Alcarria és utilitzada per només 50 passatgers al dia perquè està a 13 km de la ciutat
La parada de Tarragona s'enfronta a problemes similars a l'estar situada fora del nucli urbà

AVE regional.
L'estació de l'AVE de Guadalajara és el més semblant als tronats baixadors fantasma de línies abandonades de tren que tan bé van retratar les pel.lícules de l'oest. Mentre que per allà només hi passaven quatre vaques despistades, l'estació de La Alcarria només la trepitgen uns 50 passatgers al dia (dades de Renfe del 2007). I això que la parada de Guadalajara-Yebes és gairebé nova. Es va obrir el 2003. I va costar la gens mòdica xifra d'11 milions d'euros. L'explicació d'aquest desafecte tan accentuat per part dels viatgers és simple. Es va cometre l'error d'ubicar-la lluny de la ciutat, a 13 quilò- metres. Una equivocació que s'ha repetit a Tarragona, que ara afronta el repte d'evitar el fiasco d'usuaris sofert per la localitat de La Alcarria.
Els primers dies de l'AVE regional a Tarragona estan revelant els problemes derivats d'una situació tan excèntrica. Els trens van quasi buits, mentre que a Lleida, amb l'estació al centre urbà, les línies d'autocars ja noten la nova competència. El futur apunta a Tarragona a un gran canvi urbanístic. Si el tren no entra a la ciutat, la ciutat es construirà a la vora del tren. Perafort i la Secuita creixeran enormement en pocs anys.
FALTA DE PREVISIÓ A
Notícies relacionadesGuadalajara (78.115 habitants), ni així. També es va intentar, però les promocions immobiliàries projectades no han tingut èxit. Per anar a Madrid des del centre es triguen 35 minuts amb un rodalies semidirecte. 15.000 viatgers els usen al dia. Renfe ni tan sols es planteja posar-hi llançadores. ¿Per a què? De l'estació a la ciutat es triguen 20 minuts en bus o s'han d'invertir 20 euros en taxi.
¿Quin és l'origen de tant de disbarat? El Govern del PP, amb Esperanza Aguirre com a ministra, va dissenyar aquesta línia de l'AVE a Barcelona sense parada. La pressió de José Bono, llavors president de la Junta de Castella-la Manxa, va portar a reconsiderar el projecte. Però, com que el traçat ja estava fet, el llavors ministre de Foment, Rafael Arias Salgado, va optar per enclavar-la en una finca de familiars d'Aguirre. Per a la seva desgràcia, ni així han fet negoci. Les seves promocions no triomfen.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar