Les infraestructures ferroviaries

Sacyr i Acciona controlen les empreses que arreglaran els esvorancs

1
Es llegeix en minuts
A. FUENTES / BARCELONA

El Ministeri de Foment ha volgut apostar sobre segur en el canvi de rumb de les obres de l'últim tram de la via de l'AVE fins a l'estació de Sants. Darrere de Cavosa i Terratest, dues de les noves companyies adjudicatàries per taponar els esvorancs, hi ha les grans constructores espanyoles Sacyr Vallehermoso i Acciona, respectivament.

L'especialista en túnels Compañía Auxiliar de Voladuras (Cavosa), que acabarà els 56 metres de galeria en què l'AVE es creua amb la via dels Ferrocarrils, és una filial del grup que presideix Luis del Rivero. L'any 2006 va aconseguir l'adjudicació, a través d'una aliança amb altres empreses, de la construcció del tram de l'AVE entre Cornellà de Terri i Vilademuls, en el traçat que travessarà la província de Girona en direcció cap a França. A més a més, es va fer càrrec de la perforació de la boca nord del túnel de Bracons, a la Vall d'en Bas, a la carretera C-17.

El grup Acciona, presidit per José Manuel Entrecanales, està present a Terratest Cimentaciones a través de la societat participada Gtceisu Construcción. Com a part de la divisió de negoci d'infraestructures d'Acciona, Terratest ha intervingut en projectes d'important envergadura com la línia de l'AVE al seu pas per Calataiud, el desviament del Llobregat, el metro de Madrid, la torre de Collserola i la pota sud de la Ronda Litoral.

La missió d'aquesta empresa a Barcelona serà l'aïllament de 2.340 metres de túnel de l'AVE en el tram de la via en què han aparegut els esvorancs. Una de les especialitats de Terratest consisteix en la instal.lació de pantalles impermeabilitzadores de formigó o plàstiques.

GRUP FRANCÈS

Notícies relacionades

Terratest portarà a terme el projecte en col.laboració amb Rodi, una filial de Kronsa Internacional que forma part del grup francès Soletanche Bachy. L'especialitat d'aquest consorci és l'estabilització dels sòls.

A Barcelona, la companyia ha intervingut en els treballs d'assentament dels túnels de la línia 3 del metro mitjançant la injecció a les parets de resina de poliuretà i microciment. El grup es presenta com el líder mundial en fonaments, treballs subterranis i tecnologia del subsòl.

Temes:

Acciona