SALUT

L'alcaldessa de Milà retira la crua campanya contra l'anorèxia

Letizia Moratti basa la decisió en "la commoció que han causat les fotos" d'Isabelle Caro

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / MILÀ

Dura, desagradable, inhumana... Aquests són alguns dels qualificatius que ha rebut l'última campanya de la marca de roba italiana No.l.ita, en què apareix despullada una jove anorèxica al costat del lema No- Anorèxia. Una campanya que, com altres del polèmic fotògraf Oliviero Toscani, fereix la sensibilitat de l'espectador. Almenys això és el que pensa l'alcaldessa de Milà, Letizia Moratti, que ahir va donar instruccions perquè es retirin dels espais de competència municipal els anuncis d'Isabelle Caro, una francesa d'1,65 metres i 31 quilos.

En la decisió de Moratti ha pesat el compromís de l'Administració comunal i de la Cambra de la Moda per lluitar contra aquesta malaltia, però també "la commoció que la cruesa de les imatges ha causat en la societat".

LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ

Notícies relacionades

Però no tothom a l'ajuntament pensa el mateix. Així, la regidora d'Indústria, Tiziana Maiolo, la va considerar una "equivocació" perquè "la llibertat d'expressió "s'ha de protegir sempre". En canvi, el d'Esports, Giovanni Terzi, la va defensar, perquè segons la seva opinió aquests anuncis són "inútils perquè els anorèxics veuen en ells un model de bellesa".

Però qui va posar el dit a la llaga va ser la ministra de Joventut, Giovanna Melandri, que pensa que "les cases de moda haurien de mostrar la seva responsabilitat amb compromisos concrets", com la confecció de talles 44 i 46 i el rebuig de models d'una "primesa malaltissa".

Temes:

Anorèxia