SALUT

L'OMS alerta que les nenes i adolescents fan poc esport

El 80% no realitza l'activitat física mínima recomanada

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El 80% de les nenes i adolescents no realitzenl’activitat física mínima recomanada perl’Organització Mundial de la Salut (OMS), que estableix que els nens d’entre 5 i 17 anys haurien d’acumular cada dia una hora d’exercici físic, a la qual cosa han de sumar tres vegades per setmana activitats per enfortir músculs i ossos.

Tot això es dedueix de l’últim informe del portal Faros de promoció de la salut i el benestar infantil del’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona, avalat pelConsell Superior d’Esports.

D’aquesta manera, les nenes que no realitzen activitat física o que l’abandonen aviat poden patir un estat de salut pitjoral llarg de la vida, ja que diversos estudis han manifestat que l’activitat física disminueix el risc de patir malalties com la diabetis, alguns tipus de càncer (càncer de mama, pulmó, còlon i endometri), malalties cardiovasculars i osteoporosi.

A més, l’exercici físic també actua com a protector pel que fa al consum d’alcohol, tabac i altres drogues, i aporta molts beneficis psicològics, ja que redueix els estatsd’ansietat, prevé la depressió –les dones són més vulnerables a patir trastorns d’ansietat–, millora la tolerància a l’estrès, les funcions intel·lectuals, l’autoconfiança, l’autoestima i l’acceptació social; aporta més estabilitat emocional, ajuda a establir relacions socials i millora les existents amb l’entorn.

Incentivar la pràctica

Per incentivar la pràctica d’activitat física, els autors de l’estudi han afirmat quel’esbarjo escolar suposa una gran oportunitat per fomentar el joc i l’exercici i aposten perquè l’escola coordini les tasques i activitats que es realitzen en l’assignatura d’educació física amb les activitats que es realitzin a l’esbarjo.

Notícies relacionades

Així, proposen modificar el disseny dels patis escolars, obrir el gimnàs durant l’esbarjo i transformar l’assignatura d’educació física de manera que els mestres posin èmfasi a revalorar les pràctiques tradicionalment associades al model cultural femení i a estimular la competència crítica pel que fa als estereotips en l’activitat física i l’esport.

En l’àmbit de la família, proposen realitzar activitats junts, animar les nenes a apuntar-se a activitats esportives sense condicionaments socials i que els pares s’interessin en aquestes activitats i fins i tot ajudin en les tasques logístiques dels clubs esportius.