Transport

L’estació Sabadell-Can Llong es troba en les actuacions immediates 2020-2025 del Pla de Rodalies

  • L’estació Sabadell-Can Llong estava projectada en el Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona fins al 2015 del Ministeri de Foment
  • En les seves al·legacions al Pla de Mobilitat del Vallès del mes de juliol passat, l’Ajuntament de Sabadell va sol·licitar la «priorització absoluta» de la construcció de l’estació en Can Llong, entre d’altres
L’estació Sabadell-Can Llong es troba en les actuacions immediates 2020-2025 del Pla de Rodalies
1
Es llegeix en minuts

L’estació Sabadell-Can Llong, una infraestructura demanada per l’Ajuntament de la capital vallesana, es troba entre les actuacions immediates recollides en el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, i en concret, se situa en el marc d’actuacions 2020-2025.

«Aquesta és una demanda ciutadana històrica que com a Govern hem fet pròpia i a la qual feia falta donar resposta perquè facilitarà el transport de milers de veïns i veïnes que veien passar el tren a prop de casa seva i no entenien per què no parava aquí, quan l’estació ja estava projectada,» afirma l’alcaldessa de Sadadell, Marta Farrés.

La tinenta d’alcaldia i regidora del districte, Marta Morell, ha destacat que «si volem fomentar el transport públic i fer Sabadell més sostenible hem de donar totes les opcions possibles perquè la gent tingui les estacions al més a prop possible».

La història de Sabadell amb l’estació de Can Llong

L’estació Sabadell-Can Llong estava projectada en el Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona fins al 2015 del Ministeri de Foment. La nova estació se situarà entre les estacions de Sabadell Nord i de Terrassa Est, al barri de Can Llong, concretament a la ronda d’Europa, plaça de Lisboa.

D’altra banda, el mes de juliol passat, l’Ajuntament de Sabadell va presentar al·legacions al Pla de Mobilitat del Vallès, com ja va informar EL PERIÓDICO, que posaven l’accent en la millora de la xarxa de transport públic en àmbit comarcal.

El consistori, en concret, va sol·licitar la «priorització absoluta» de la construcció de l’estació a Can Llong, la inclusió de l’edificació de dues noves estacions –una en el parc del Taulí i una altra en l’encreuament de Gran Via amb la Rambla– i l’augment de freqüència de pas de l’R-4 mitjançant combois semidirectes.

Notícies relacionades

Actualment Sabadell disposa de vuit estacions de ferrocarril. D’una banda, les tres de l’R-4 i, per l’altra, les cinc dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Més notícies de Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA