MOBILITAT
ERC aposta per un tramvia que uneixi Terrassa, Sabadell i Granollers
També prioritzen la línia orbital de tren entre les tres capitals per a l'actual R-8 de Rodalies
El document descarta «nous traçats que envaeixin el territori» com el Quart Cinturó
zentauroepp31974936 ada colau tranvia170702183507
Les federacions d’ERC del Vallès Occidental i del Vallès Oriental aposten per un tramvia que uneixi Terrassa, Sabadell i Granollers, unint així les dues comarques. En les al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), publicat pel Departament de Territori, ERC proposa que aquest tramvia passi per Polinyà, Palau-solità i Plegamans i Lliçà de Vall, segons ha detallat la formació en un comunicat.
També prioritzen la línia orbital de tren entre les tres capitals per a l’actual R-8 de Rodalies, que discorre més al sud i que, entre d’altres, uneix actualment Granollers, la Universitat Autònoma de Barcelona, a Cerdanyola, i Martorell.
El document es basa en l’aposta per la mobilitat sostenible, així que descarta «nous traçats que envaeixin el territori» com el Quart Cinturó, i potencia el transport públic i la modernització de les carreteres actuals per optimitzar les connexions de les dues comarques i garantir l’accés de tots al transport públic.
Prolongar la línia S2 fins a Castellar
A Sabadell, el grup municipal ja va plantejar un conjunt de mesures en forma d’al·legacions perquè l’Ajuntament les traslladés al PEMV per garantir una correcta mobilitat entre les dues comarques. Entre d’altres, defensava que es descartessin la Ronda Nord de Sabadell i la de Terrassa i, també, la Ronda Est de Sabadell, o que l’actual Ronda Oest es connectés amb la carretera de Castellar.
En matèria ferroviària, apostaven perquè la línia S2 dels FGC es prolongués fins a Castellar del Vallès, que es prioritzés l’estació del barri de Can Llong de Rodalies, i que s’afavorís la integració urbana de l’N-150 «com a via principal i no secundària» entre Sabadell i Terrassa.
Priorització de la línia entre Sabadell i Granollers
En aquest sentit, ERC insisteix ara en la priorització de la línia orbital ferroviària entre Sabadell i Granollers, sense transbords, dins de l’eix transversal de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró i que pot unir Terrassa, Sabadell i Granollers, amb tres combois per hora.
De la mateixa manera, l’aposta passa pel traçat de l’actual R-8, paral·lel a l’AP-7, els polígons de Barberà del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet del Vallès, Parets i Montmeló.
Notícies relacionadesEn un traçat més interior, es proposa un nou tren tramvia entre Terrassa, Sabadell i Granollers que circularia per Polinyà, Palau-solità i Plegamans i Lliçà de Vall, i que donaria servei a centres de gran afluència com l’Hospital de Terrassa, la Mancomunitat i Mercavallès, així com a l’Institut de Seguretat Pública.
Més notícies de Sabadell i Terrassa en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- MEDI AMBIENT La Guàrdia Civil ratifica que les dades de la incineradora del Besòs són "incoherents"
- Perfil Yin Tongyue: L’empresari que va confiar en Barcelona per entrar a Europa
- Les millors ofertes gastro Paradisos per a golafres a Barcelona: aletes a 50 cèntims, bufets lliures i còctels a 5 euros
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Menús del dia Menja per menys de 9 euros a Barcelona
- Resultats Bankinter va guanyar 201 milions d’euros fins al març, un 9% més
- Morositat Les pimes volen accelerar la normativa europea contra la morositat