Transport públic

Sabadell posa en marxa una nova línia d'autobús que connectarà amb el polígon de Can Roqueta

La línia 14 té una inversió de 250 mil euros i beneficia més de 1.450 usuaris diaris

busroqueta 101ddac1c4a437c5cbee1a3cb41ff443-1

busroqueta 101ddac1c4a437c5cbee1a3cb41ff443-1

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

Sabadell posa en marxa la línia d’autobús L14, que connectarà el polígon de Can Roqueta amb la plaça d’Antoni Llonch i el barri de Torre-Romeu amb l’Hospital Taulí. Aquesta línia, operada per Transports Urbans de Sabadell (TUS), entrarà en funcionament dilluns 18 de març, també permetrà millorar el corredor entre la plaça d’Antoni Llonch i l’Hospital Taulí i incrementarà el pas d’autobusos entre aquests dos punts en més d’un 30%.

La posada en marxa de la L14 comporta una inversió de gairebé 250.000 euros i beneficiarà més de 1.450 persones usuàries diàries, que tindran més cobertura i, alhora, podran reduir el temps de recorregut d’altres trajectes, així com millorar la freqüència de pas del servei de transport públic de forma combinada per als itineraris on circularà la línia L14.

Xavier Guerrero, regidor d’Espai Públic, afirma que “un dels objectius d’aquest Govern ha sigut invertir en transport públic, perquè estem convençuts que un bon servei sempre és positiu. Per això creem ara aquesta línia, com també hem posat a disposició de la ciutadania 15 autobusos nous”.

Més servei a l’estiu

D’altra banda, “es continua apostant per millorar el transport públic durant l’estiu, amb l’augment de servei iniciat el 2018. Així, durant el mes d’agost que ve es milloraran les freqüències de diverses línies i es passarà dels 40- 45 minuts a 30-32 minuts”, expliquen des del consistori.

Així, els dies feiners d’agost la freqüència de les línies 7, 10, 11 i 80 serà de 32 minuts en comptes dels 45 minuts de l’any passat. Els dissabtes d’agost, la freqüència de la línia 4 passarà a ser de 30 minuts, en comptes de 40 minuts; la freqüència de les línies 7 i 11 serà de 32 minuts, en comptes dels 45 minuts actuals, i les línies 10 i 80 tindran una freqüència de 32 minuts, en comptes de 40 minuts. Durant els dies festius d’agost, les línies F3, F4 i F5 passaran a tenir una freqüència de 30 minuts en comptes de 45 minuts, per la qual cosa tindran el mateix servei que la resta de dies festius de l’any.

El conjunt d’aquestes millores comporta una inversió superior a 57.000 euros i l’increment de fins a cinc vehicles addicionals diaris, que permetran reforçar el servei ampliat el 2018 i absorbir l’increment de demanda d’estiu.

Segons Xavier Guerrero, “totes les actuacions que posem en marxa són una aposta clara per aconseguir més qualitat i proximitat del servei de transport públic urbà, amb la intenció de promoure i facilitar una mobilitat sostenible a la nostra ciutat”.

Més d’usuaris d’autobús i tren

El nombre de viatges que han fet els usuaris de transport públic durant el 2018 i fins al final de gener de 2019 s’ha incrementat un 0,65% respecte de l’any anterior. Concretament, han passat dels 13,03 milions als 13.12 milions, cosa que representa un augment de 84.471 validacions més.

“Així, malgrat les afectacions que hi va haver l’any passat a causa de les obres al passeig de la plaça Major i del tancament de l’estació de Sabadell Centre de Renfe, el nombre de validacions del servei no només s’ha mantingut respecte a l’any anterior, sinó que ha aconseguit un increment considerable”, recorden des de l’Ajuntament.

Així mateix, les dades apunten que la prolongació del servei de FGC es converteix en un complement perfecte al transport amb autobús, i que el conjunt afavoreix una oferta de qualitat i sostenible de mobilitat a la ciutat.

Tot i que les dades estan afectades per les obres i llançadores de Rodalies i FGC, dels 3,6 milions de moviments que es van produir el primer any de funcionament de les noves estacions de FGC, 900.000, cosa que suposa un 25%, corresponen a desplaçaments urbans, i 2,7 milions, un 75%, corresponen a desplaçaments interurbans.

Notícies relacionades

“El creixement conjunt de les dues xarxes de transport confirma el canvi modal no només dins de Sabadell, sinó també en connexió les poblacions de l’entorn, de manera que els usuaris opten per deixar el vehicle privat i aposten pel transport públic”, remarquen des del Consistori.

Més notícies de Sabadell