Anar al contingut

Infraestructures

El passeig de Can Feu de Sabadell es reobre definitivament al trànsit

Ja s'han instal·lat els senyals, els semàfors i la il·luminació per posar-lo en funcionament dilluns que ve

El Periódico

El passeig de Can Feu de Sabadell es reobre definitivament al trànsit

El passeig de Can Feu de Sabadell s’obrirà definitivament al trànsit dilluns que ve, 4 de febrer, una vegada han acabat les obres d’integració urbana a causa del soterrament de les vies del Ferrocarril de la Generalitat de Catalunya (FGC) que divideixen els barris de Can Feu i Gràcia.

Els treballs han permès modificar els rasants dels carrers per permetre que les vies del tren passin per sota, i no en un pas elevat com ho feien fins ara. D’aquesta forma, s’ha guanyat un nou espai públic que era inexistent i la llosa que cobreix les vies serà la base del nou parc longitudinal d’entrada a la ciutat. Actualment ja s’han instal·lat els senyals de circulació, els semàfors i els elements d’il·luminació.

L’obertura d’aquest passeig dona fi a un llarg procés de reivindicació de l’Ajuntament de Sabadell i dels veïns, des de l’inici de prolongació, per tancar una de les fractures urbanes més importants de la ciutat i restablir la continuïtat de la trama urbana en superfície.

Taula Tècnica Ciutadana

La solució final ha sigut elaborada per una Taula Tècnica Ciutadana pel Soterrament, creada per aquest efecte per l’ajuntament, amb participació de diverses entitats municipals, associacions de veïns i tècnics municipals i de la Generalitat.

Les obres han consistit en la cobertura de 375 metres de la línia ferroviària, des del carrer de Sobarber fins al passeig de Can Feu, i la nova ordenació de la urbanització en superfície.

Els treballs han sigut molt complexos, ja que s’han hagut de compaginar majoritàriament amb el funcionament normal de la línia S2 de FGC, excepte en un tall puntual que es va produir l’estiu passat i que va ser restituït el setembre del 2018. Els treballs van consistir en l’execució de pantalles, excavacions, muntatge de vies i les noves instal·lacions.

Tot això ha permès disposar d’una àmplia plataforma per construir a sobre el futur parc verd de Can Feu Gràcia de gairebé una hectàrea de superfície. També possibilita connectar l’espai verd a peu pla amb el parc de Can Feu i visualitzar el castell, a més de pacificar la mobilitat en l’àmbit, donant prioritat als vianants i a la plantació d’arbres on la infraestructura ho permeti.

Nou passeig

Pel que fa al nou passeig de Can Feu, s’ha executat la millora de l’espai públic amb criteris ambientals de mobilitat sostenible i eficiència energètica, s’han eixamplat les voreres existents als dos costats, s’han construït 216 metres de carril bici, s’han instal·lat elements d’il·luminació, senyals de circulació i s’han plantat 27 arbres.

Els treballs de cobriment han tingut un cost aproximat de 19 milions d’euros, que se sumen als més de 430 milions invertits per la Generalitat de Catalunya per fer la prolongació de la línia del tren a Sabadell.

Dimarts passat, 29 de gener, es van obrir els dos passos que comuniquen les dues bandes del barri de Can Feu, per sobre de la nova, cosa que tapa les vies dels FGC.

Més notícies de Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Temes: Urbanisme