Comerç

Sabadell treballa per consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada

Un pla estratègic definirà zones prioritàries d'actuació i les actuacions a cada districte

mercat 62771e12b5f16e143a7ddc8c6ef9e380

mercat 62771e12b5f16e143a7ddc8c6ef9e380

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Sabadell, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, està treballant en l’elaboració d’un Pla Estratègic de Comerç amb l’objectiu d’assumir els “nous reptes que li planteja una realitat complexa i en contínua transformació, valorant les activitats comercials com activitats econòmiques de primer ordre”, expliquen des del consistori.

La iniciativa estableix línies estratègiques per dissenyar un “nou model comercial a la ciutat, entès com a font de riquesa i de creació de llocs de treball, que garanteixi els drets del consumidor i projecti la imatge de Sabadell”, afegeixen. Per tirar endavant aquest pla, l’Ajuntament ha treballat prèviament al llarg de tot el mandat amb el recolzament de la Diputació de Barcelona, “amb la qual s’han dut a terme diferents estudis i treballs d’anàlisi que han permès fer una radiografia actual de l’àmbit comercial, tant a la ciutat com a la comarca, per definir objectius, prioritats i estratègies”.

La tinenta d’alcalde de Promoció de la Ciutat i regidora de Comerç, Marisol Martínez, ha explicat les línies estratègiques i els objectius marcats en matèria de comerç i ha assenyalat: “Aquest mandat hem treballat per consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada, per dinamitzar el comerç urbà, promoure la interacció entre comerç i ciutat, així com el consum responsable i els drets i deures de qui consumeix. A més, hem avançant cap a una xarxa comercial innovadora, moderna i sostenible”.

Ocupació, riquesa i cohesió

Martínez ha afegit: “Ara volem definir una estratègia per a zones prioritàries d’actuació urbanística per fer una regeneració, ja que el comerç genera ocupació i riquesa, cohesiona i contribueix a la promoció de la ciutat”.

En aquest context, es pretén impulsar alguns dels actius urbanístics i comercials de caràcter singular; per fer propostes de millora urbanística dels carrers comercials o per revisar els usos comercials amb l’establiment d’una ordenació unificada per a tots els districtes, respectant les particularitats singulars de cadascun.

El disseny d’aquest pla estratègic està cofinançat per la Diputació de Barcelona i es preveu que estigui acabat el mes de maig. En paraules del delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Isaac Albert, “el comerç no és només un element de promoció econòmica d’una ciutat, sinó també un actor clau en la cohesió social i equilibri territorial. Per això la necessitat de plantejar polítiques públiques transversals”.

Estudis i diagnosi

Inicialment, es va encarregar a la Diputació de Barcelona un diagnòstic de l’oferta i la demanda del comerç de Sabadell, així com l’establiment de línies d’actuacions per ajudar a mantenir i reforçar l’atractiu comercial, junt amb els elements urbanístics.

Quant a la demanda, es va fer l’‘Enquesta d’hàbits de compra i consum’, en la qual es van valorar positivament els horaris comercials, la qualitat i amabilitat de l’entorn, malgrat les debilitats quant a disponibilitat i preu de l’aparcament a la zona comercial.

També es reflectia la preferència dels consumidors pel format de supermercats en productes quotidians, excepte el fresc, en el qual les botigues de barri, eix comercial i mercat municipal tenen un pes molt important. Destaquen també els productes ecològics, de proximitat o directament del productor, per sobre de la mitjana de la demarcació i comarca.

Un altre element rellevant és la contenció al municipi de la compra dels productes quotidians i fugues de compra en productes d’equipament de la persona i de la llar amb més intensitat que a la comarca i província.

Notícies relacionades

El gener del 2019 es tornarà a fer l’enquesta per comprovar com ha evolucionat la demanda de la població en aquests últims dos anys.

Més notícies de Sabadell

Temes:

Comerç