mesures contra el coronavirus

Rubí manté la prestació del Servei d'Atenció Domiciliària a 637 veïns

Com a conseqüència de la situació d'emergència, es reforçarà el Servei Local de Teleassistència, que serà totalment gratuït

image-2

image-2

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Servei d’Atenció Domiciliària (SAD), que presta l’Ajuntament de Rubí a través de Suara Cooperativa, manté el seu funcionament malgrat la situació d’emergència provocada pel Covid-19. El SAD comprèn el Servei d’Atenció a la Persona (AP) i el Servei de Neteja i Manteniment de la Llar (ALL), l’objectiu del qual és atendre les carències d’autonomia de les persones usuàries, cobrint-ne les necessitats bàsiques i relacionals.

Abans de l’estat d’alarma, el SAD disposava de 771 persones usuàries. D’aquestes, 134 s’han donat de baixa voluntàriament fruit de la situació excepcional, moti pel qual el servei compta en aquests moments amb 637 beneficiaris.

Un dels factors que han repercutit en la gestió del SAD ha sigut el tancament dels centres de dia. En els dos casos, s’ha hagut d’ampliar l’atenció domiciliària que ja es prestava a les persones afectades per compensar la suspensió d’aquest recurs, mentre que en un tercer cas s’ha buscat un servei alternatiu.

En aquests moments, Suara Cooperativa té destinats 95 professionals a la prestació del SAD, entre personal d’atenció personal i de neteja. L’empresa està aplicant tots els protocols de protecció a les persones usuàries i als mateixos treballadors. Aquests inclouen guants, mascaretes i gel desinfectant, a més de bates addicionals en aquells casos en què és necessària més protecció.

L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, ja va dirigir dilluns passat un missatge d’agraïment a l’equip de professional de Suara Cooperativa per la tasca «amb plus de dedicació i preocupació» que estan desenvolupant a la ciutat. Una feina que es coordina en tot moment des dels Serveis Socials municipals, que són els encarregats, d’una banda, de gestionar el contracte i fer el seu seguiment i, de l’altra, de detectar les necessitats de la ciutadania que cal atendre, elaborar el pla d’intervenció i la proposta de servei, i avaluar el funcionament del recurs amb cada persona i família.

Reforç del Servei de Teleassistència

Davant de la situació excepcional, la Diputació de Barcelona ha reforçat el Servei Local de Teleassistència i l’ha ampliat a totes les persones de més de 65 anys que, atesa la necessitat de confinament, es puguin trobar en situació de vulnerabilitat, aïllament o qualsevol tipus de risc.

Els Serveis Socials municipals seran els encarregats de valorar quines persones necessiten beneficiar-se d’aquest servei ampliat, totalment gratuït, al qual s’accedirà mitjançant el telèfon –fix o mòbil– i d’una línia 900. Per fer-ne ús, no serà necessari instal·lar cap aparell ni dispositiu als domicilis, cosa que contribuirà a un augment de la seguretat dels usuaris, mentre aquests podran disfrutar pràcticament dels mateixos serveis que la resta.

Notícies relacionades

A més, mentre duri la situació d’emergència, també s’utilitzarà aquesta línia 900 per donar d’alta en el servei aquelles persones que es troben actualment en llista d’espera, evitant així les visites a domicili i agilitant el tràmit.

Més notícies de Rubí