amb cita prèvia

L'Ajuntament de Rubí no dispensarà atenció ciutadana presencial excepte en «casos d'urgència»

El consistori ha establert el seu funcionament per als pròxims dies, a fi de garantir la protecció de la salut i l'adequada prestació dels serveis públics a causa del coronavirus

image-2

image-2 / Cesar Font

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’alcaldessa socialista de Rubí, Ana María Martínez Martínez, ha firmat aquest diumenge un decret en el qual s’estableixen les mesures preventives, de protecció i organitzatives que aplicarà l’Ajuntament els pròxims dies amb motiu del coronavirus (Covid-19). La finalitat d’aquestes és protegir la salut del personal i del conjunt de la ciutadania, alhora que es garanteix l’adequada prestació dels serveis públics municipals imprescindibles.

El decret estableix amb caràcter general, i d’acord amb el tancament d’equipaments municipals efectiu des de dijous passat 12 de març, que no es dispensarà atenció ciutadana presencial. Sí que es garantirà, no obstant, en aquells casos d’urgència o extrema necessitat un sistema de cites concertades, tal com ja s’havia anunciat en el cas de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC).

El telèfon de contacte amb l’Ajuntament serà el 935.887.000 en horari de 8 a 15 h, mentre que durant la resta del dia s’atendran emergències a través del telèfon de la policia local, el 935.887.092.

Serveis mínims

El decret fixa serveis mínims per a la realització de tasques d’atenció a la ciutadania en els següents àmbits: Promoció i Dinamització Cultural, Comerç, Mercat Municipal, Finestreta Única Empresarial (FUER), Rubí Forma, centraleta de l’Ajuntament, OAC, notificadors, Serveis Socials, Vivenda, Salut Pública, Educació, Planificació Urbana i Personal. Per part dels següents serveis també hi haurà una mínima presència física en el lloc de treball, malgrat no fer tasques d’atenció a la ciutadania: Secretaria, Serveis Centrals, Mobilitat, Cementiri, Alcaldia, Comunicació, Protecció Civil, Relacions Ciutadanes i Font del Ferro.

Segons el consistori, la Brigada Municipal també haurà d’estar disponible per atendre possibles serveis, tot i que aquests es racionalitzaran per reduir la possibilitat de contagis.

Quant a la policia local, mantindrà el seu funcionament habitual i, si la situació ho requereix, serà possible mobilitzar agents d’altres torns.

El decret també concreta els instruments que facilitarà l’ajuntament a la seva plantilla per poder exercir el teletreball sempre que sigui possible, així com el protocol que s’haurà de seguir en cas que algun empleat municipal sigui diagnosticat amb Covid-19 o hagi d’estar confinat.

Suspensió d’obres

L’ajuntament també haurà de prendre mesures en matèria de contractació pública i serveis a la ciutadania davant de la situació d’emergència actual. Atès que l’estat d’alarma impossibilita executar contractes en les condicions pactades inicialment, la corporació local revisarà tots aquells que estiguin afectats per establir, si fos necessària, la seva suspensió.

Notícies relacionades

D’altra banda, el consistori suspendrà les obres públiques que estiguin en execució durant la vigència de l’estat d’alarma, a fi de contribuir a disminuir l’activitat a la ciutat. De forma excepcional, s’autoritzaran aquelles que puguin ser considerades essencials o la interrupció de les quals pugui generar greus perjudicis.

Més notícies de Rubí