mobilitat

Uber inicia els tràmits per sortir a la borsa alhora que el seu rival Lyft

La firma de vehicles de transport amb conductor prepara una oferta pública d'adquisició d'accions

uber data breach settlement 85077-c8a13

uber data breach settlement 85077-c8a13 / Seth Wenig (AP)

1
Es llegeix en minuts

Rivalitat en tot. Fins i tot per sortir a borsa. Uber ha iniciat els tràmits burocràtics per posar en marxa una esperada oferta pública d’adquisició d’accions, segons Reuters i 'The Wall Street Journal'. Segons aquestes fonts, la companyia hauria dut a terme la paperassa de forma molt discreta i gairebé alhora que la seva competidora Lyft, que la va fer dijous passat.

Un dels objectius d’Uber seria anticipar-se al moviment d’entrada al mercat del seu rival. Lyft preveu fer-ho el març o l’abril, per la qual cosa la possible oferta de títols d’Uber podria ser fins i tot abans, segons expliquen les mateixes fonts.

Des de la seva arribada al capdavant d’Uber l’agost del 2017, Dara Khosrowshahi, s’ha bolcat a què la companyia cotitzi al mercat al llarg del primer semestre del 2019.

El mateix 'The Wall Street Journal' va publicar en octubre passat que els bancs d’inversió Goldman Sachs i Morgan Stanley era dos dels possibles assessors de la sortida a borsa i fins i tot van plantejar propostes de valoració de la plataforma, que apuntaven a una possible capitalització borsària d’uns 120.000 milions de dòlars (uns 108.000 milions d’euros).

Més que General Motors, Ford i Chrysler

Quan es produeixi, l’entrada en borsa d’Uber seria la més gran mai registrada per una companyia tecnològica. L’empresa, alhora, tindria un valor superior al dels tres grans fabricants nord-americans de vehicles junts, General Motors, Ford i Fiat Chrysler, sense comptar amb un sol automòbil en propietat en els seus balanços.

Notícies relacionades

L’oferta d’accions seria una mostra de confiança amb Khosrowshahi, que va substituir el fundador, Travis Kalanick, després de protagonitzar diversos escàndols. El nou responsable del grup s’ha esforçat a reconduir la imatge de la companyia i les seves finances. En el tercer trimestre d’aquest any, l’empresa encara va registrar pèrdues per gairebé 900 milions d’euros.

Malgrat tot això, els inversors segueixen veient atractiva l’empresa, que va assolir en el tercer trimestre un volum de negoci d’uns 2.600 milions d’euros, amb una alça del 5,4% respecte al trimestre precedent i del 38% en 12 mesos.