On Catalunya
galeries
L'art t'agrada, encara que no ho sàpigues
El Gremi de Galeries d'Art de Catalunya obre la temporada amb una declaració de principis: la passió per la creació
Quaranta-vuit sales, 33 a Barcelona, i un 'leitmotiv', 'I love art', per obrir la temporada de les galeries catalanes. L'eslògan té moltes intencions. La primera és animar els que encara no s'atreveixen a travessar el llindar de les sales de creació. «És com dir que els galeristes som gent normal però amb passió per l'art», afirma Gabriel Pinós, president del Gremi de Galeries d'Art de Catalunya.
Vaja, que no passa res per entrar en una sala i disfrutar del que hi està exposat. No és necessari comprar, ni tan sols interactuar amb el galerista, si a un no li ve de gust. Hi ha més intencions, com la d'evidenciar que l'oferta és tan àmplia i eclèctica que és impossible no trobar alguna peça que a un li agradi. Unes obres que van des de la revisió històrica, com Francesc Gimeno i Joan Ponç, fins a la creació més contemporània, com Hannah Collins i Lluís Blanc. I també, la fotografia.
LORENA RUIZ DE VILLA
La galeria exposa la sèrie sobre ciutats ‘True stories’, de la fotògrafa Hannah Collins. A la imagen, Barcelona.

SALA DALMAU
De l'abstracció a la figuració, un recorregut de dues dècades per la creació de José Vilató Ruiz, nebot de Picasso i conegut com a J. Fín.

ILMONDO
Del turisme i la transformació que comporta a l'espai públic: gentrificació i destrucció del teixit social de barri en parla Marc Javierre a ‘Tourist walk: Barcelona, ciudad de vacaciones’.

OLIVART ART GALLERY
La mostra sobre la pintura de la flamenca Liesbeth Willaert és una de les ofertes més abstractes de totes.

ART PETRITXOL
Retrospectiva de Francesc Gimeno, artista tan important com, en el seu moment, criticat en l'escena pictòrica catalana de finals del XIX i principis del XX.

LA GALERIA
Els paisatges i bodegons de Xavier Salvador són una interpretació lliure dels seus apunts sobre el Mediterrani, el seu motiu d'inspiració.

ÀMBIT GALERIA D’ART
En ‘Dibuixos d’escultor’, Lluís Blanc fa un paso més en la seva investigació de la matèria eliminant la forma escultòrica i anteposant la bidimensionalitat a la tridimensionalitat.

GOTHSLAND
La primera exposició (s'inaugura al novembre) en 100 anys sobre l'artista Joan Cardona. La mostra reuneix principalment les il·lustracions de la seva etapa de París.

DOLORS JUNYENT
Notícies relacionadesLa màgia de Joan Ponç, un dels autors més rics i desconeguts de les avantguardes de postguerra, en una exposició que recorre totes les seves etapes. A partir del novembre.

GALERIA JORDI BARNADAS
Gabriel Schmitz, alemany establert a Barcelona, busca en els seus retrats la màxima expressivitat dels seus protagonistes descontextualitzant les figures de la seva quotidianitat i aprofundint en la mirada i el gest.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar