SOBRECOST EN CARRETERES

Cecot estima que el sobrecost del tram Abrera-Terrassa de la B-40 és de 240 milions d'euros

L'informe, elaborat per l'Institut Cerdà, assenyala com a responsable el Ministeri de Foment pels incompliments en els terminis

L'estudi també afirma que, en cas d'estar acabada, la infraestructura permetria reduir 6.700 tones de CO2 l'any

1
Es llegeix en minuts
EuropaPress

Un estudi del’Institut Cerdà, elaborat a petició de la patronal catalana Cecot, estima que el sobrecost de l’acabament del tram de la B-40 entre Abrera-Terrassa és de 240 milions d’euros. Corresponen a "els prop de 10 anys de retards" i que resulten dels incompliments del Ministeri de Foment, segons va remarcar el president de l’organització empresarial, Antoni Abad, dilluns passat 15 d’abril en un comunicat.

El mateix treball assenyala que acabar el tram d’obres tindrà un impacte macroeconòmic positiu de 252 milions d’euros a Catalunya i en el conjunt d’Espanya estarà entre els 364 i 427 milions d’euros, a més d’un estalvi anual de 24 milions d’euros.

Més eficiència i sostenibilitat

Notícies relacionades

La nova infraestructura contribuiria a una xarxa "més sostenible per l’augment de la fiabilitat i l’eficiència; la reducció de la congestió i els accidents", en aquest sentit, l’estudi fixa una rebaixa de 6.700 tones d’emissions de CO2.

El ramal que uneix la localitat del Baix Llobregat i la del Vallès Occidental és de 14 quilòmetres i segons la patronal estarà acabat, "si no hi ha cap obstacle que ho impedeixi", a mitjans del 2021 i no aquest mes d’octubre, com estava previst i així es va comprometre Foment.

Temes:

Ajuntaments