Missatge des de Washington

Torra plantejarà a Sánchez la celebració d'un referèndum d'autodeterminació pactat

MIA01- WASHINGTON (EE.UU) 26/06/2018.- El presidente regional de Cataluña, el independentista Joaquim Torra habla hoy, 26 de junio de 2018, en la inauguración del Consejo Americano de Cataluña (CAC), en el Edificio de Asociaciones Mundiales en Washington DC, (EE.UU.). En su primer viaje a Estados Unidos al frente del gobierno de Cataluña, Torra participó en la inauguración de la organización independiente sin ánimo de lucro orientada a abordar los retos sociales y políticos más importantes que afrontan la región española y América del Norte. EFE/LENIN NOLLY

MIA01- WASHINGTON (EE.UU) 26/06/2018.- El presidente regional de Cataluña, el independentista Joaquim Torra habla hoy, 26 de junio de 2018, en la inauguración del Consejo Americano de Cataluña (CAC), en el Edificio de Asociaciones Mundiales en Washington DC, (EE.UU.). En su primer viaje a Estados Unidos al frente del gobierno de Cataluña, Torra participó en la inauguración de la organización independiente sin ánimo de lucro orientada a abordar los retos sociales y políticos más importantes que afrontan la región española y América del Norte. EFE/LENIN NOLLY / LENIN NOLLY (EFE)

1
Es llegeix en minuts
Agencias

Quim Torra plantejarà a Pedro Sánchez la celebració d’un referèndum d’autodeterminació pactat a l’Estat. El president de la Generalitat diu que serà la "primera proposta concreta sobre la taula" en la cimera del pròxim dia 9 de juliol i avisa que si no hi ha una "oferta" del Govern espanyol, Catalunya "seguirà el camí de la República".

Notícies relacionades

Torra ha fet aquestes declaracions des de Washington. "Partim del referèndum d’autodeterminació i la declaració d’independència. I ens plantegem avançar en el camí cap a la República catalana", ha explicat el president, que ha posat com a exemple Escòcia i Quebec. 

"No renunciarem a res i el marc de la legislatura continuarà sent tan clar com fins ara, amb la voluntat de redactar una constitució catalana que hauria de ser referendada", ha afegit, sense fixar terminis perquè és un "moment d’enorme complexitat".