Sáenz de Santamaría, sobre Aznar: "Respecto totes les aportacions per ajudar el país"
Duran opina que Rajoy "no es mereix les declaracions" de l'expresident del Govern
"¿Ha tornat? ¿Se n'havia anat?", apunta Rosa Díaz, mentre Jáuregui exclama: "Déu no ho vulgui"
La vicepresidenta, Soraya Saénz de Santamaría, ha estat breu sobre l'envestida de José María Aznar cap al Govern, ahir a la nit en una entrevista a Antena 3. "Respecte totes les aportacions per ajudar el país", ha manifestat als passadissos del Congrés, mentre la resta d'integrants del Gabinet de Mariano Rajoy fugia de les preguntes de la premsa.
A les files del PP, un dels pocs diputats que han volgut valorar les declaracions de l'expresident de l'Executiu ha estat Vicente Martínez Pujalte, que ha confessat que no va veure l'entrevista. "Ell ha decidit dedicar-se a altres coses", ha subratllat, i després ha assenyalat que "cadascú pot fer els comentaris que consideri convenients" i que, al seu parer, el Govern "ho està fent tan bé com pot, encara que deu tenir els seus encerts i algunes coses que es podrien millorar".
Mentrestant, bona part de l'oposició no ha perdut l'oportunitat de fer-ne mofa. Rosa Díaz (UPD), per exemple, ha llançat els següents interrogants: "¿Ha tornat? ¿Se n'havia anat?"
L'exministre Ramón Jaúregui ha deixat anar un "Déu no ho vulgui", mentre el secretari general del grup socialista, Eduardo Madina, ha assegurat que "en matèria d'Aznar s'ha tornat agnòstic".
La reacció de Duran
Notícies relacionadesEl portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, ha manifestat, per la seva part, que Rajoy té la legitimitat que li han atorgat les urnes i "no es mereix" les paraules de l'expresident. "No li ha fet cap bé a Rajoy, i Rajoy no es mereix les declaracions del president Aznar", ha proclamat, abans de reconèixer que "no té un bon record" dels seus anys com a president, ja que les coses van anar "bé" a la primera legislatura, però a la segona, en què va governar amb majoria absoluta, va ser "catastròfica" i va culminar "d'una manera contundent".
"No sé si tornarà, és una qüestió del PP, si torna i és president del Govern s'haurà d'intentar parlar amb ell. Però, ho reitero, jo no guardo un bon record de l'etapa d'Aznar amb majoria absoluta, al contrari", ha dit.
- Mandat de tres anys Llum Rodríguez es converteix en la primera síndica major de la Sindicatura de Comptes
- Primera gran intervenció a Catalunya El papa Lleó XIV inicia la visita a Barcelona a la catedral amb una crida a la unitat en català i castellà
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora de la situació a l’Orient Mitjà
- Al minut Guerra Ucraïna-Rússia, en directe, última hora del conflicte
- PAU 2026 Un ‘writing’ sobre l’estrès i l’ansietat adolescent, la pregunta estrella de l’examen d’Anglès de la selectivitat a Catalunya
