REACCIONS DEL LÍDER DE L'OPOSICIÓ A UN ACTE DE ZAPATERO
Rajoy compara el puny alçat del PSOE amb la salutació feixista
El president del PP considera «trist» i «antic» que es canti 'La Internacional'

Zapatero, l’any passat a Rodiezmo, on el PSOE comença el curs polític, entre punys alçats. /
La febre pel revisionisme històric no té límits. El president del PP, Mariano Rajoy, ho va evidenciar ahir al comparar el puny alçat amb què s’acostuma a cantar laInternacionalamb la mà estesa de la salutació feixista. Com era d’esperar, al líder conservador no li va agradar la clàssica fotografia del míting del PSOE i la UGT a Rodiezmo (Lleó) amb els dirigents de les dues formacions cantant l’himne, però a l’intentar expressar el seu rebuig no va poder evitar el paral·lelisme d’imaginar-se els seus recuperant els vells temps dels discursos de Franco a la plaça d’Oriente i es va preguntar sobre els efectes d’una foto similar amb ministres amb la mà estesa.
Va passar en una visita de Rajoy a la seu de l’edició digital del diariEl Mundoper sotmetre’s a les preguntes dels internautes. Qüestionat per la foto va recórrer inicialment a la ironia. «Mentre no me l’estampin a la cara (el puny)... tant me fa», va dir. I després va carregar contra la ministra d’Igualtat, Bibiana Aído, i la secretària d’organització del PSOE, Leire Pajín, protagonistes de la imatge al costat d’un Zapatero que, com és habitual en aquests casos, canta sense aixecar el braç. Rajoy va qualificar de «trist i antic» que persones «que a penes superen els 30 anys estiguin amb el puny alçat.
«¿Què passaria si aparegués algú amb la mà estesa? ¿Què dirien? Espanya, per fortuna, està avui en una altra dinàmica. La majoria de la gent està en el futur», va concloure, després d’esborrar d’un cop de ploma bona part de la història dels segles XIX i XX. Per si quedava cap dubte, i després de ser preguntat posteriorment per si derogaria la llei de la memòria històrica, la va titllar de «bastant inútil» i va tornar a recórrer a la mateixa comparació: «No he tingut un parent franquista, però si l’hagués tingut l’hauria estimat igual. S’ha de mirar al futur».
Notícies relacionadesLA GUERRA DE L’IRAQ / En altres temes, però, el president del PP sí que recorre al passat. És el cas de la guerra de l’Iraq i l’ús electoral que va fer Zapatero de la seva oposició a la participació d’Espanya en el conflicte. El PP va registrar ahir la petició que el president del Govern comparegui al Congrés dels Diputats per explicar el paper de les tropes en la guerra de l’Afganistan amb la finalitat de comparar aquell moment amb aquest i liquidar qüestions pendents.
Rajoy també va recordar la dimissió de Narcís Serra com a vicepresident de Felipe González per justificar les acusacions d’espionatge il·legal al PP. Això sí, va reconèixer que a ell no li han «punxat el telèfon».
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ASSUMPTES PROPIS Vicenç Fisas, analista de conflictes i processos de pau: "La por de Rússia és fabricada"
- FICAR LA POTA La Kiss Cam i el judici final
- Una Alemanya heroica resisteix i jugarà contra Espanya
- MotoGP Márquez torna a guanyar amb el mateix truc de Tailàndia
- ESCALADA Alberto Ginés frega el cel amb una plata a la Copa Mundial