Dues mirades

L'islam a les aules

Una escola pública laica ha de ser capaç de transmetre els valors de l'humanisme i relegar l'estudi de les religions a la seva influència en la història i la cultura

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp53691056 alumnos de 2  de bachillerato del colegio alameda de osuna e200819090030

zentauroepp53691056 alumnos de 2 de bachillerato del colegio alameda de osuna e200819090030 / Jesus Hellin

La Generalitat ha iniciat un pla pilot per oferir classes optatives de religió islàmica. La mesura ha aixecat polèmica.

Notícies relacionades

Per a dissort del nivell escolar, Espanya no ha consolidat un pla educatiu en els més de 40 anys de democràcia. Els vents polítics han marcat els vaivens i, a cada muda, la religió anava i venia. En l’última reforma, la religió catòlica ha deixat de comptar per calcular la nota mitjana, però els centres han d’oferir-la com a optativa.

Una escola pública laica ha de ser capaç de transmetre els valors de l’humanisme i relegar l’estudi de les religions a la seva influència en la història i la cultura. Però mentre aquest objectiu no arriba, cal mirar el món en què vivim. També les seves amenaces. La conversió exprés dels joves terroristes del 17-A revela el perill d’un ensenyament pervers de l’islam. En aquest context, l’assignatura religiosa pot ser una vacuna contra imams sense escrúpols. Però no es pot oblidar que totes les religions han sigut instruments per a la submissió de la dona. La religió pot passejar-se per les aules, però els valors laics s’han d’imposar.

Temes:

Religió