Editorial

L'Hospitalet estén la seva gran transformació

Els grans projectes de la segona ciutat de Catalunya depenen de la col·laboració de totes les administracions

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp52162929 hospitalet  06 02 2020 barcelona la alcaldesa de l hospitale200206185413

zentauroepp52162929 hospitalet 06 02 2020 barcelona la alcaldesa de l hospitale200206185413 / ELISENDA PONS

Objectius ambiciosos i grans projectes estratègics marquen la línia política de la segona ciutat de Catalunya, l’Hospitalet de Llobregat. L’alcaldessa, Núria Marín, va desgranar aquest dijous en la seva conferència anual l’estat dels projectes en curs. Alguns de gran rellevància i ja consolidats, com el districte econòmic al voltant de la plaça Europa i la Fira, altres en ple desenvolupament, com el districte cultural i, finalment, el que ha de ser el nou motor econòmic per a la ciutat i per a l’àrea metropolitana: el clúster biomèdic de Bellvitge. Tres eixos estratègics que es desenvolupen en paral·lel a les millores dels barris i el compromís en la lluita contra el canvi climàtic i les desigualtats.

L’Hospitalet mira el futur amb ambició, també amb la il·lusió de conformar-se com una ciutat unida, capaç de superar les divisions físiques que la fracturen. El soterrament de la Gran Via i de les vies del tren són les dues grans assignatures pendents de la ciutat que, finalment, semblen a punt de superar-se.

A l’eix de la Gran Via es concentrarà l’activitat relacionada amb la salut. El clúster biomèdic ja compta amb els hospitals de Bellvitge, Duran i Reynalds i Sant Joan de Déu, també centres d’investigació i la Universitat de Barcelona. Amb la gradual incorporació de les empreses del sector s’espera crear uns 20.000 llocs de treball i generar nous recursos. D’altra banda, el soterrament de les vies del tren no només permetrà crear una gran zona verda de la mida de 17 camps de futbol i eliminar una barrera que separa la ciutat, també suposarà una reordenació del trànsit ferroviari, cosa que repercutirà en una millora en el funcionament del conjunt de Rodalies a tota la regió metropolitana. 

Els dos soterraments, la Gran Via i la línia fèrria, són projectes de gran envergadura que només són possibles encarar amb el recolzament de totes les administracions. La capacitat de sumar de l’ajuntament, la Diputació de Barcelona, la Generalitat i el Govern d’Espanya fa possible posar els llums llargs i mirar amb ambició el futur. Sens dubte, una lliçó política immillorable.