Turisme a Barcelona

Salvem 'guirilàndia'

No es tracta de carregar a cegues contra un sector que genera el 10% del PIB, però d'alguna manera caldrà regular el pandemònium

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp49291880 bcn190801180726

zentauroepp49291880 bcn190801180726

El més bonic que em llancen els guiris al celobertconsisteix en cendra, burilles (de porro també) i munts de sorra sacsejada de les tovalloles quan tornen de la platja, regals que, de tant en tant, m’obliguen a treure el cap al celobert i practicar idiomes amb els braços a la cintura, com si fos una pel·lícula neorealista italiana. Això, i les festetes fins a les tantes en una finca amb dos apartaments turístics incrustats. No fan falta massa estadístiques per apuntalar el fet que la ciutat pateix sobresaturació; n’hi ha prou amb tafanejar els lloguers –els preus actuen com una centrifugadora cap a les perifèries– o fer una ullada a la premsa estrangera. Fa ben poc, ‘The New York Times’ recomanava visitar València en lloc de Barcelona, per obtenir “una dosi menys frenètica d’encant mediterrani i cosmopolita”, i ‘The Guardian’ alertava de la pol·lució produïda pels creuers: 32,8 tones d’òxid de sofre el 2017.L’infern, vaja. 

Notícies relacionades

Ni es tracta de subscriure les tesis marcianes d’Arran, que van punxant rodes de cotxes llogats a Palma, ni de carregar a cegues contra un sector que genera el 10% del PIB, dona feina directa a unes 90.000 persones i va salvar els mobles en el pitjor moment de la crisi del maó. Barcelona és una ciutat megaturística, què hi farem, però d’alguna manera caldrà regular el pandemònium. I sé que em contradic, ja que també m’he fet selfies infames en altres ciutats i he volat en ‘low cost’, però certes línies vermelles haurien de ser infranquejables. ¿Van llegir el formidable reportatge de Guillem Sánchez i Ricard CugatFel·lacions cèntriques a 20 euros. Per no parlar delscarteristes  i de les borratxeres a dojo. El desgavell en el Port Olímpic clamava al cel des de feia anys.

En una ciutat petita, amb un tràfec de 15,8 milions de turistes a l’any, no sembla un mal plantejament apujar l’impost turístic amb l’objectiu d’invertir més en cultura i música, com proposa Barcelona Global. ¿Què hi diuen l’ajuntament i la Generalitat?