Editorial

Replantejar el turisme

La promoció turística de Barcelona ha d'estar al marge de qualsevol intent de politització

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp48339078 turismo barcelona190722194620

zentauroepp48339078 turismo barcelona190722194620 / FERRAN NADEU

L’associació privada Barcelona Global, integrada per empreses, centres d’investigació i universitats, escoles de negoci, institucions culturals i professionals diversos, ha presentat un informe sobre turisme i ciutatamb la idea bàsica de replantejar el sector a partir d’una anàlisi de les possibilitats que s’obren amb el nou govern municipal que, d’altra banda, ja ha proclamat l’aposta per un turisme sostenible amb la creació de la regidoria de Turisme i Indústries Culturals. L’estudi posa l’accent en la priorització del turisme com a element bàsic de l’economia, amb preponderància en una visió empresarial que advoca per recuperar la col·laboració publicoprivada i per mesures basades en la descentralització de l’oferta, la resolució del problema de la seguretat i l’impuls per l’atractiu cultural. És un diagnòstic interessant, amb propostes racionals, com reformular el consorci Turisme de Barcelona perquè la promoció turística de la ciutat estigui al marge de qualsevol intent de politització. En aquest organisme estan representats, entre d’altres, l’Ajuntament i la Cambra, aquesta última amb una marcada orientació independentista.

Aquests plantejaments se sumen al debat que s’ha de plantejar Barcelona per dissenyar no només el seu futur com a destinació turística sinó com a ciutat habitable. Sense oblidar que és un motor econòmic, és precís allunyar els efectes de la massificació i centrar-se en una política respectuosa amb la ciutadania.