Editorial

Punt d'inflexió del sector automobilístic

En la lluita contra la contaminació, l'automòbil no és l'enemic, sinó part indispensable de la solució

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp26016769 concesionario  consumo180727203917

zentauroepp26016769 concesionario consumo180727203917

El mercat de l’automòbil, clau en el PIB (8,6%) i l’ocupació (9%) a Espanya, viu un moment d’inflexió i d’incertesa, motivat per la transició cap al cotxe elèctric, els nous llindarsd’emissions de CO2 decidits pel Govern i els dubtes dels compradors davant del que els empresaris del sector consideren com un moment confús pel que fa a quina serà la legislació de l’automòbil en el context de la lluita contra la contaminació. L’Informe Anual presentat de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac) vaticina un descens del 3% de les vendes el 2019. La tendència negativa va començar el setembre del 2018, però un primer semestre molt bo va permetre tancar aquell any en positiu. El primer semestre del 2019 s’ha tancat amb un descens de les matriculacions del 5,7%, xifra que el sector confia a poder remuntar en part.

Per això, els fabricants demanen un pla de xoc que retiri de les carreteres els vehicles més antics del parc mòbil, una mesura amb efectes positius tant des del punt de vista mediambiental (els cotxes antics són els que més contaminen) com en el de la seguretat.

El sector de l’automoció és clau en l’economia espanyola, i també ho és en el canvi de paradigma del motor de combustió a l’elèctric gràcies a la seva inversió en tecnologia i investigació. En la lluita contra la contaminació, l’automòbil no és l’enemic, sinó part indispensable de la solució.