Editorial

Barcelona i la crisi climàtica

Qualsevol mesura per reduir la contaminació és necessària, però perquè el transport públic es converteixi en alternativa es necessita el compromís de totes les administracions

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp44492108 ronda de dalt190429090749

zentauroepp44492108 ronda de dalt190429090749

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat algunes de les mesures que s’incorporaran al decret municipal d’emergència climàtica que s’aprovarà al gener, coincidint amb la posada en marxa de la zona de baixes emissions (veto als vehicles més contaminants dins del perímetre de les rondes). Un carril bus al carrer d’Aragó; noves superilles; Sant Joan, Gran de Gràcia, Sicília i altres carrers convertides en zones 30 (pacificades) il’eliminació d’un carril al carrer de Mallorca són algunes de les disposicions que s’inclouran. El consistori treballa el pla amb entitats i associacions implicades en la crisi climàtica. Una altra de les possibilitats a considerar és recuperar la idea del peatge urbà.

La situació és greu. Brussel·les sospesa denunciar Espanya davant de la cort europea pels nivellsd’emissions de diòxid de nitrogen disparats a Madrid i Barcelona. Es pot tenir molt present que a partir del 2030 no hi haurà possibilitat de revertir la crisi climàtica. Per això és necessària qualsevol mesura que es prengui per reduir la contaminació. Això sí, la penalització dels cotxes més contaminants s’ha d’acompanyar d’altres mesures. El transport públic és primordial. S’han de reduir les incidències, ampliar la freqüència i la cobertura, oferir tarifes més socials i augmentar la inversió en la infraestructura. Només amb el compromís de totes les administracions s’aconseguirà reforçar el transport públic i convertir-lo en l’alternativa que necessita la ciutat.