Editorial

La difícil regulació d'Uber i Cabify

El Govern ha de regular per protegir el taxi, però de tal manera que no s'amenaci la lliure competència

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp46490681 taxis190110111321

zentauroepp46490681 taxis190110111321

El conflicte del taxi torna a apuntar. En realitat, mai es va tancar del tot, perquè el reial decret sobre els vehicles de lloguer amb conductor (VTC) va ser una manera de guanyar temps. El Govern establia una moratòria de quatre anys i alhora facultava ajuntaments i comunitats autònomes a regular les llicències VTC (les que utilitzen Uber i Cabify). El nou focus de tensió rau, justament, en la futura llei catalana, ja que la Generalitat estudia obligar els clients dels VTC a sol·licitar els serveis amb hores d’antelació. Unauto, la patronal de les empreses de vehicles de lloguer amb conductor, ja ha advertit que això suposaria la mort del seu negoci, mentre que per al taxi és imprescindible. El Govern anunciarà aquest divendres els detalls de la norma en una difícil posició: si inclou la precontractació, els VTC hi recorreran, i també serà impugnada per l’Autoritat Catalana de la Competència per ser “altament discriminatòria”; i si no la inclou, els taxistes amenacen amb una “guerra” als carrers

El sector tradicional del taxi veu perillar el seu futur davant del fort creixement d’Uber i Cabify. El Govern ha de regular per protegir aquest servei públic, però de tal manera que no s’amenaci la lliure competència. L’ambient està molt tens, com s’ha vist aquest dijous amb l’escarni dels taxistes a Unauto. Seria indesitjable una situació de bloqueig a Barcelona com la viscuda durant l’anterior vaga del taxi, fa tot just mig any.