Editorial

Netflix fa el gran salt al cine

Els sectors més tradicionals del cine i Netflix han de trobar la manera de treballar conjuntament perquè el consumidor mantingui l'opció de disfrutar del bon cine a casa seva i a la gran pantalla

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp46434839 icult netflix190105174423

zentauroepp46434839 icult netflix190105174423

Després d’aconseguir posicionar-se com la gran plataforma d’emissió de sèries 'online', de producció pròpia i també aliena, Netflix pretén convertir el 2019 en l’any en què farà el salt a les pel·lícules tradicionals, i posarà en perill el sistema tradicional d’exhibició. La plataforma planeja oferir unes 55 pel·lícules originals a l’any, una xifra que arriba a les 90 si se sumen els títols de les divisions d’animació i documental. Una enorme producció des d’un punt de vista quantitatiu, tres vegades més del que sol estrenar un gran estudi de Hollywood. A més, entre el catàleg per a aquest any hi ha grans noms: Martin Scorsese ('The Irishman'), Steven Soderbergh ('High flying bird'), Isabel Coixet ('Elisa y Marcela'), Jake Gyllenhaal ('Velvet buzzsaw'), Jennifer Aniston ('First ladies'), Anne Hathaway ('The last thing he wanted')...

Aquest Nadal ja hem vist una pinzellada de l’estratègia de la plataforma. 'Roma', d’Alfonso Cuarón, sens dubte una de les pel·lícules de l’any per la seva gran qualitat, va ser estrenada a les sales de forma limitada perquè pugui aspirar als premis, però la seva exhibició és sobretot a través de la plataforma. Òbviament, aquesta nova manera de produir i, sobretot, d’exhibir cine és rebuda amb recel per part dels exhibidors habituals. Però oposar-s’hi és un exercici fútil, ja que equival a lluitar contra les tendències del consumidor. Els sectors més tradicionals del cine i Netflix han de trobar la manera de treballar conjuntament perquè el consumidor mantingui l’opció de poder disfrutar del bon cine a casa seva i a la gran pantalla.