Editorial

Voreres lliures de bicicletes

Resulta molt convenient que als carrers de Barcelona les bicis desapareguin d'un entorn estrictament per als vianants

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp46373382 barcelona 28 12 2018 bicicleta circulando por la acera en el181228175101

zentauroepp46373382 barcelona 28 12 2018 bicicleta circulando por la acera en el181228175101 / FERRAN NADEU

L’ordenança municipal de Barcelona ja establia el 2015 la prohibició de circular amb bicicleta per una gran part de la ciutat, però des d’aleshores el compliment de la norma ha sigut relatiu, comptant a més que es va establir una moratòria per la qual es podia transitar per les voreres de 4,75 metres, les característiques de l’Eixample. Com ja va advertir al seu dia la tinenta d’alcalde d’Urbanisme i Mobilitat, “la moratòria es va fer per guanyar temps” i per aconseguir ampliar fins als 200 quilòmetres (el doble dels existents fa quatre anys) els carrils bici. Com va dir Janet Sanz, “ara la ciutat ja està preparada, amb un carril bici a menys de 300 metres de la casa del 90% de barcelonins”.

La moratòria s’acaba aquest final d’any i, a partir del dia 1, només es permetran bicis a les voreres que mesurin més de 5 metres d’ample, quan comptin amb 3 d’espai lliure, com, per exemple, en el tram de la Meridiana sense carril. En tots els altres casos, i amb l’excepció de l’horari nocturn i dels menors de 12 anys i els seus acompanyants, la ciutat es veurà lliure de la irrupció de les bicis en un entorn estrictament per als vianants, per tal de reduir els conflictes de convivència entre els ciutadans. Una excel·lent notícia que ve a sumar-se a les mesures restrictives per a patinets i altres microvehicles moguts per bateria que, en determinats llocs, representen una notable alteració de la seguretat en la via pública.